کد خبر: ۲۲۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت برای پرکردن ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع ۹۹، اولویت‌های جدید را فرا بخواند.
ناطقان: ثبت نام حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز شده است، اما در این میان دولت عربستان با توجه به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، تمام فعالیت‌های مربوط به عمره و حج را به حالت تعلیق درآورد و از مسلمانان خواست فعلا صبر کنند. با این حال ثبت‌نام در کاروان‌های حج در ایران هنوز ادامه دارد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت تاکنون حدود ۵۱ هزار نفر از طریق سامانه رزرو اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند که در حال حاضر از این تعداد، ۴۹ هزار و ۵۹۶ نفر ثبت نامشان قطعی و نهایی شده است. سهمیه ایران در توافق با عربستان، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده است که با این حساب حدود نیمی از ظرفیت کاروان‌های حج هنوز خالی است.

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نخستین جلسه سال ۹۹ به ریاست حجت الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ اعلام کرد که قرار است اولویت‌های جدید حج را فرا بخواند.

سازمان حج و زیارت قبلا دارندگان قبوض حج تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ را برای ثبت نام در کاروان‌ها دعوت کرده بود.  

اکبر رضایی ـ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در این جسله با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف در ارتباط با حج امسال در جلسات مسؤولان سازمان حج بررسی شده است، افزود: با توجه به اینکه در کاروان های شیعه و اهل سنت نزدیک به ۲۹ هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد، از اولویت های ذخیره جدید دعوت خواهد شد که با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام نویسی و کاروان خود را انتخاب کنند.

علی رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اعزام زائران به اماکن مقدسه در عراق و سوریه شده است، اظهار کرد: این سازمان در حوزه زیارت درحال آماده کردن پروتکل هایی است که به طرف های مقابل ارائه خواهد کرد و درخصوص حج ۹۹ نیز راهکارهایی پیش بینی کرده است و درصورت تغییریافتن شرایط اعزام زائران، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: درباره حج باید واقع بینانه عمل کرد و نمی توان کار را متوقف کرد و باید برای شرایط  مختلف آمادگی داشت.  

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن الدینی ـ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ـ در مورد نحوه آموزش زائران حج اظهار کرد: در ارائه آموزش به زائران از ظرفیت رسانه ملی بویژه رادیو استفاده خواهد شد و در صورت نهایی شدن اعزام حجاج برگزاری کلاس های آموزش حضوری نیز در دستور کار قرار دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین