کد خبر: ۲۲۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
در ادامه تنش‌های به وجود آمده در باشگاه بارسلونا، رئیس باشگاه درصدد شکایت از مخالف اصلی خود در هئیت مدیره برآمده است.
ناطقان:  در پی اظهارات جنجالی اخیر امیلی روساد یکی از 6 عضو هئیت مدیره باشگاه بارسلونا که روز گذشته (جمعه) استعفا کردند، این باشگاه آماده شکایت از نایب رئیس پیشین خود شده است.

روساد یکی از مخالفان سرسخت خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا و سیاست‌های او بود و در پی افشاگری دو ماه پیش نشریه موندو (درباره همکاری بارتومئو با یک شرکت رسانه‌‌ای برای دفاع از او و مقصر جلوه دادن دیگر اعضای باشگاه در شبکه‌های اجتماعی بابت ناکامی‌‌های چند سال اخیر تیم) دامنه اختلافات او با بارتومئو گسترده‌تر هم شد تا جایی که او روز گذشته به شیوه‌ای کنایه‌‌آمیز گفت « یک نفر دست‌ روی دارایی‌های باشگاه گذاشته است». اگرچه روساد از معرفی شخص مورد نظر خودداری کرد اما برخی رسانه‌ها بارتومئو را مخاطب او قلمداد کرده‌اند.

اظهارات روساد واکنش فوری و خشمگینانه باشگاه بارسلونا را به همراه داشت تا به این ترتیب جنگ داخلی آبی‌و‌اناری‌ها بیش از پیش علنی شود. اکنون این باشگاه آماده شکایت از روساد شده و این در حالیست که نه تنها روساد و 5 عضو مستعفی دیگر هیئت مدیره، بلکه برخی از دیگر مدیران باشگاه و بازیکنان نیز از سیاست‌های بارتومئو ابراز نارضایتی کرده‌اند.

ماه فوریه بود که فاش شد بارتومئو با پرداخت یک میلیون یورو به یک شرکت رسانه‌ای آن را مأمور کرده که با استفاده از بیش از 100 حساب کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبورک و اینستاگرام و ... به آن دسته از بازیکنان فعلی و پیشین تیم که از عملکرد او انتقاد کرده‌اند، پاسخ دهد و در واقع ناکامی‌های باشگاه را به عوامل دیگری جز سیاست‌های رئیس آن نسبت دهند. بارتومئو این اتهام را بی‌اساس خواند اما در فاصله کوتاهی پس از متهم شدنش دستور پایان همکاری با شرکت رسانه‌ای مذکور را صادر کرد.

با این وجود روساد نگذاشت که این ماجرا به دست فراموشی سپرده شود و پیگیری‌هایش برای مشخص شدن واقعیت، فشار موجود روی بارتومئو را بیش از پیش افزایش داد. همین موضوع سبب موضعگیری بارتومئو علیه روساد شد و در نهایت نایب رئیس باشگاه تصمیم گرفت پیش از آنکه بارتومئو برایش تنزل درجه در نظر بگیرد، خود اقدام به استعفا کند.

بارتومئو در سال‌های اخیر به خاطر ناکامی‌های مکرر تیم در رقابت‌های اروپایی (آخرین افتخار اروپایی بارسلونا 5 سال پیش رقم خورد) تحت فشار قرار داشت و افشاگری‌های اخیر هم مزید بر علت شد که او بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد. نه تنها هواداران از دست او ناراضی هستند بلکه تعدادی از بازیکنان از جمله لیونل مسی و جرارد پیکه هم منتقد سیاست‌های مدیران باشگاه بوده‌اند که آخرین مورد آن مربوط به تلاش باشگاه برای کاهش حقوق آنها به خاطر شیوع کرونا و تعلیق مسابقات لیگ بوده است. لیونل مسی اولین بازیکنی بود که هفته گذشته از موافقت اعضای تیم با کاهش حقوق‌شان خبر داد. در یک بیانیه هم اعلام شده بود که بازیکنان از اینکه برخی افراد در داخل باشگاه (اشاره به هیئت مدیره) تلاش کرده بودند که روی آنها برای کاهش حقوق‌شان فشار بیاورند، متعجب هستند.

طبق اعلام منابع نزدیک به باشگاه، افشای نارضایتی بازیکنان از تحت فشار قرار داده‌ شدن آنها، سبب شده که بارتومئو از 4 تن از مدیران باشگاه بخواهد که استعفا کنند. این 4 مدیر هم که شامل دو تن از نایب رؤسای باشگاه یعنی روساد و انریکه تومباس می‌شد، استعفای خود را اعلام کردند اما با با انتشار یک بیانیه نارضایتی و مخالفت خود را با شیوه اداره باشگاه توسط بارتومئو اعلام کردند.

آنها همچنین خواهان جلو کشیده شدن دوره بعدی انتخابات ریاست باشگاه شدند و برگزاری آن (در صورت پایان بحران کرونا) در تابستان سال جاری شدند. موعد این انتخابات سال 2021 است و بارتومئو طبق اساسنامه باشگاه به دلیل سپری کردن دو دوره به عنوان رئیس دیگر نمی‌تواند کاندیدا شود.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین