کد خبر: ۲۲۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرده کره جنوبی باید هزینه بیشتری بابت استقرار نظامیان آمریکایی پرداخت کند.
ناطقان: به نقل از یونهاپ، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد که کره جنوبی می‌تواند و باید هزینه بیشتری بابت استقرار نظامیان آمریکایی پرداخت کند.

این سخنان را وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود اعلام کرده، اما به سوالی که از او درباره پیشنهاد کره جنوبی برای افزایش ۱۳ درصدی سهم پرداختی‌اش عنوان شده، پاسخ نداد.

اسپر همچنین به گفتگوی خود با همتای کره جنوبی‌اش اشاره کرد و گفت که از او خواسته است تا سهم بیشتری را به آمریکا پرداخت کند.

پیش از این نیز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشته بود: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به ایالات متحده به منظور دفاع از آن مقابل کره شمالی موافقت کرده است. در دهه‌های گذشته کره جنوبی هزینه بسیار کمی به آمریکا پرداخت می‌کرد اما سال گذشته به درخواست ترامپ کره جنوبی ۹۹۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

از ۱۹۹۱ سئول بخشی از هزینه‌های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را مانند استخدام شهروندان کره جنوبی توسط نیروهای آمریکایی و یا ساخت تأسیسات نظامی را متحمل شده است.

در سال ۲۰۱۸، سئول حدود ۸۸.۲ میلیارد ین را برای حضور نظامیان آمریکایی اختصاص داد. این رقم برای سال ۲۰۱۹، به حدود ۹۵.۴ میلیارد ین افزایش یافت و حال آمریکا بازهم برای سال ۲۰۲۰ این رقم را افزایش داده است.
منبع: مهر
برچسب ها: آمریکا ، کره جنوبی ، پول
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین