کد خبر: ۲۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت هر کیلو زنجبیل با افزایش مجدد به ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان در میدان مرکزی رسیده است.
ناطقان: اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: قیمت برخی اقلام همچون لیموترش، لیموشیرین و زنجبیل نسبت به هفته‌های اخیر تا حدودی افزایش یافته است.

وی قیمت کنونی هر کیلو لیموترش را ۱۸ هزار تا ۲۹ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ هزار تا ۲۴ هزار تومان و زنجبیل ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر ادامه داد: قیمت زنجبیل طی ماه‌های اخیر به ۱۱۰ هزار تومان رسید که با ورود اتحادیه اعضا ملزم به فروش زنجبیل با قیمت ۶۰ هزار تومان شدند.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال تو سرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۴ هزار تا ۹ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۴ هزار تا ۸ هزار تومان و کیوی ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، گریپ فروت تو سفید ۳ هزار تا ۴ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، ملون ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، طالبی ۵ هزار تا ۹ هزار تومان و هندوانه یک هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش ۱۵ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۹ هزار تومان، باقالی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، پیاز شیری ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، نارنج ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سیر خشک ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۹ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، هویج یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان و گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی درباره بازار میوه و صیفی در ماه رمضان گفت: طبق سنوات گذشته بازار میوه در ماه رمضان به سبب کاهش مصرف دچار رکود می‌شود و تنها در چند روز اول ممکن است قیمت سبزی به سبب ازدیاد تقاضا دچار نوسان می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان با بیان اینکه بازار میوه در ماه رمضان به کما می‌رود، تصریح کرد: در کالا‌هایی که دچار بحران می‌شویم، با واگذاری توزیع به اتحادیه این آمادگی وجود دارد که بازار را طی چتد روز به تعادل برسانیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین