کد خبر: ۲۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات انگلیس معتقد است به علت ناکارایی نظام رفاه اجتماعی در این کشور در بحبوحه همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹»، هزاران نفر از مردم در معرض گرسنگی‌اند.
ناطقان: «وینس کیبل» (Vince Cable)، رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات انگلیس در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت نوشت همه گیری بیماری کووید ۱۹ نشان داد نظام رفاه اجتماعی در انگلیس، کارایی لازم را ندارد و در شرایط جاری، آسیب پذیری قشر‌های محروم بیش‌تر شده است.

به نوشته رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات (چهارمین حزب بزرگ انگلیس)، با کاهش مشاغل و افزایش شمار بیکاران، درآمد خانوار‌های انگلیسی رو به کاهش است و بسیاری از افراد بیکار و محروم، هنوز کمک‌های لازم را دریافت نکرده اند.

وی همچنین در مقاله خود نوشت: در حالی که کمک‌های اهدایی مردم خیّر به بانک‌های غذایی رو به کاهش است، افراد کهنسال منزوی و قشر‌های محروم بدون کمک رها شده اند. محل‌های حضور حقوقدانان و وکلای خیر نیز که به صورت رایگان به محرومان خدمات حقوقی ارائه می‌کردند، تعطیل شده است.

این سیاستمدار انگلیسی با استناد به گزارش سازمان‌های خیریه افزود: این گزارش نشان می‌دهد دستکم یک و نیم میلیون نفر از فقیران انگلیسی، اکنون روز‌ها بدون مواد غذایی می‌مانند و سازمان‌های دولتی یا خیریه به این افراد کمک نمی‌کنند.

به گفته وینس کیبل حتی در کشور‌های قحطی زده نیز معمولا مواد غذایی پیدا می‌شود، اما قشر‌های فقیر و نیازمند، پول برای خرید آن مواد را ندارند و اکنون در انگلیس نیز مواد غذایی در فروشگاه‌ها وجود دارد، اما بهای این مواد به گونه‌ای بالا رفته که فقیران جامعه نمی‌توانند غذا فراهم کنند.
منبع: مشرق
برچسب ها: قحطی ، انگلیس ، هشدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین