کد خبر: ۲۲۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: وقوع تندباد طی ۲۴ ساعت گذشته موجب آسیب‌رساندن به ۲۲۵ درخت در این شهر شد.
ناطقان: وحید علی‌ضمیر اظهار داشت: این تندباد که براساس سرعت ثبت شده ۷۰ کیلومتر در ساعت بود، ۲۸ اصله درخت را از ریشه خارج کرد و منجر به سقوط در معابر و بوستان‌ها شد.

وی بیان کرد: همچنین شاخه های ۱۹۷ اصله درخت در معابر و بوستان ها نیز براثر وزش شدید باد طی این مدت شکسته شدند.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: از جمعه گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ تماس با شمار ۱۲۵ صورت گرفت و ۶ عملیات پیرامون سقوط تابلو، جرثقیل و درخت انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه وزش شدید باد منجر به کاهش ایمنی سطح معابر و بوستان ها شده است، یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم نسبت به پارک خودرو در زیر درختان، داربست‌ها و تابلوها خودداری کنند.

معاون شهردار همدان خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان از ساختمان‌های نیمه کاره، ارتفاعات نظیر پشت بام و بالکن‌ها دوری کرده و از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند.

کارشناس اداره ‌کل هواشناسی همدان اعلام کرد: در پی فعالیت یک سامانه محلی و تغییرات آب و هوایی، باد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت همدان را درنوردید.

محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش شدید باد همراه با رگبار پراکنده باران و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال بارش پراکنده باران در ساعت‌های عصرگاهی شنبه بیشتر است، اظهار داشت: بارش‌ها بسیار پراکنده و کوتاه است به طوری که ممکن است در قسمتی از شهر بارش داشته باشیم و در قسمتی دیگر هوا صاف باشد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه برای امروز و فردا سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر شدید می‌شود، ادامه داد: از روز دوشنبه در پی فعالیت این سامانه محلی، دمای هوای بیشتر نقاط استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و دمای کمینه هوای همدان به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تاکید کرد: به دلیل وزش باد شدید، از بعد از ظهر امروز غبار محلی همدان را فرامی‌گیرد و روز یکشنبه غلظت آن بیشتر می‌شود.
منبع: مهر
برچسب ها: تندباد ، همدان ، آسیب ، درخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین