کد خبر: ۲۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
معاون کل وزیر بهداشت:
دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر یکشنبه شب با شاهکار توصیف کردن رفتار مردم در مقابله با کرونا گفت: با این ویروس باید به تدریج مقابله کرد و تا زمان دستیابی به دارو و واکسن باید وجود ویروس را پذیرفت.بدون شک تمام کشورهای جهان تا 18 ماه آینده و تا کشف واکسن و داروی موثر، درگیر ویروس کرونا خواهند بود.
ناطقان:  دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب یکشنبه شب گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نباید فرصتی برای قدم زدن در پاساژها یا فضاهای تفریحی شود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه بازگشایی برخی از واحدهای اقتصادی به معنی عادی سازی نیست، تصریح کرد: با اختیاراتی که ستاد مقابله با کرونا داده است، اگر ببینیم که بازگشایی ها آسیب زا است و باعث انتشار ویروس می شود، در تصمیمات تجدید نظر خواهد شد.

حریرچی با اشاره به اختلاف نظرها درباره استفاده از ماسک، گفت: از آنجایی که در کشور ما از حمل و نقل عمومی استفاده زیادی می شود، تصمیم بر این شده که مسافران مترو و اتوبوس ها ملزم به استفاده از ماسک شوند.

وی افزود: در اغلب کشورها بیشتر مردم از ماسک های خانگی استفاده می کنند که در کشور ما چندان رایج نیست، اما مردم می توانند از این نوع ماسک ها نیز استفاده کنند.

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به افزایش آمار ابتلا در خوزستان در یک هفته اخیر، اظهار داشت: شیب نمودار در خوزستان افزایش یافته که زنگ خطری برای مردم است.

وی افزود: قرار است شورای تامین استان بزودی محدودیت های جدیدی اتخاذ کند.

همچنین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در آذربایجان شرقی از 31 فروردین آمار ابتلا کاهش داشته است.

وی گفت: از ابتدای اردیبهشت مراجعه به بیمارستان ها 13 درصد کاهش یافته است.

در ادامه برنامه تیتر امشب، هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استان خاصی است، اظهار کرد: روند شیوع کرونا در این استان دیرتر از جاهای دیگر و با شیب بسیار کند آغاز شد اما با توجه به حجم زیاد مسافرانی که به ویژه به چابهار آمدند، در اواخر فروردین شیب ابتلا افزایش یافت.

دکتر حریرچی در ادامه این برنامه با ارائه نمودارهایی به تشریح وضعیت فراگیری در ایران و جهان پرداخت.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: کشور ما در رده هشتم فراگیری قرار دارد اما اگر به نسبت جمعیت کشورها محاسبه شود ایران در رده چهلم قرار دارد.
کد ویدیو
دانلود

وی افزود: بر اساس آمارحدود یک سوم تمام موارد ابتلا در امریکا است و 25 درصد مرگ و میرها نیز در این کشور رخ می دهد.

حریرچی گفت: در مجموع 3 و 25 صدم درصد از آمار ابتلا در سطح جهان مربوط به ایران است.
کد ویدیو
دانلود

وی افزود: : در 2 هفته اخیر 116 شهرستان از 436 شهرستان کشور کمتر از یک مورد بستری داشته اند و 127 شهرستان نیز در این مدت 2 و کمتر از 2 مورد بستری داشته اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: 73 شهرستان نیز 3 بستری در روز داشته اند و جاهایی مثل تهران که آمارشان به 70 مورد می رسد یکی دو شهر بیشتر نیست.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

حریرچی با بیان اینکه در شهرستان های سفید برخی از محدودیت ها برداشته خواهد شد، اظهار داشت: سیاست هایی که اتخاذ می شود بر اساس این تقسیم بندی ها خواهد بود و شهرستان های سفید از لحاظ برپایی نماز جماعت ممنوعیتی نخواهند داشت.

وی بار دیگر تاکید کرد که با این بازگشایی ها رفتار مردم باید به رعایت نکات بهداشتی متمایل تر شود.

معاون وزیر بهداشت با رد این باور که با تعطیلی یکی دو ماهه کل کشور، ویروس برچیده می شود، اظهار داشت: حتی برخی از مدعیان روشنفکری چنین حرفی می زنند که درست نیست چون ویروس می تواند از نقطه دیگری به کشور باز گردد.

حریرچی افزود: با این ویروس باید به تدریج مقابله کرد و تا زمان دستیابی به دارو و واکسن باید وجود ویروس را پذیرفت.

وی با شاهکار توصیف کردن رفتار مردم در مقابله با کرونا گفت: بدون شک تمام کشورهای جهان تا 18 ماه آینده و تا کشف واکسن و داروی موثر، درگیر ویروس کرونا خواهند بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین