کد خبر: ۲۲۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
وزیر صنعت با اشاره به عهد شکنی شرکت‌های خودرویی خارجی گفت: شرکت‌های خارجی همکار در زمینه خودروسازی که عهدشکنی کردند دیگر روی بازار ایران را نخواهند دید و از طریق مجاری قانونی به دنبال دریافت خسارت از آنها خواهیم بود.
ناطقان: رضا رحمانی امروز و در مراسم افتتاح تولید انبوه موتور دیزل ۴۵۷ و ۳۵۵ در شرکت ایدم اظهار داشت: افتتاح خطوط تولید انبوه انواع موتورهای خودروهای سنگین مصداق عینی اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش تولید است.

وی در جمع مسولان استانی و مدیران و صاحبان صنایع آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز کارگر، از نیروهای انسانی به عنوان سرمایه‌های عظیم کشور یاد کرد و گفت: به همت جامعه بزرگ و پرتلاش کارگری کشور، براحتی توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم و خود را مدیون زحمات و ایثار این عزیزان می‌دانیم.

رحمانی در ادامه با اشاره به سهم حائز توجه صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در اقتصاد ملی، به تشریح برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت در صنعت خودروسازی پرداخت.

رحمانی از افزایش ظرفیت تولید، داخلی‌سازی قطعات و اصلاح ساختار شرکت‌های خودروسازی به عنوان مهم‌ترین اقدامات پیشرو یاد کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید خودرو در کشور 2.2 میلیون دستگاه در سال است که برای پاسخ به تقاضا و تنظیم بازار حداقل باید افزایش تولید و استفاده از محصولات جدید را محقق کنیم.

وی افزود: امسال برنامه تولید یک میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار خودروسازان قرار دارد.

تولید روزانه 4 هزار دستگاه خودرو در کشور

وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط کرونا، دو خودروساز بزرگ کشور جمعا روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند که بیش از ۷۰ درصد این تولید ساخت داخل است.

رحمانی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶ میلیون تقاضای خرید از ایران خودرو وسایپا وجود داشته که این درحالی است تولید ما در سال گذشته به یک میلیون دستگاه نبود.

 وی تاکید کرد: خودروسازان به افزایش کیفیت، تیراژ تولید و عرضه محصولات جدید و به خصوص ساخت داخل توجه جدی داشته باشند.

وزیر صمت افزود: با رونق تولید در خودروسازان و قطعه سازان کشور علاوه بر بازگشت به کار کارگران به کار بیش از ۱۴ هزار نفر جذب شرکت های قطعه سازی شده است .

وی ادامه نهضت ساخت داخل است را از دیگر برنامه‌های محور در صنعت خورد نام برد و اضافه کرد: در سال 98 با کار جهادی همه ارکان اقتصادی کشور، 3.4 میلیارد دلار داخلی سازی انجام شده که 500 میلیون دلار آن مربوط به صنعت خودروسازی است

وزیر صنعت با اشاره به عهد شکنی شرکت‌های خودرویی خارجی گفت: شرکت‌های خارجی همکار در زمینه خودروسازی که عهدشکنی کردند دیگر روی بازار ایران را نخواهند دید و از طریق مجاری قانونی به دنبال دریافت خسارت از آنها خواهیم بود.

وی بهره مندی از ظرفیت و توان نیروهای داخل کشور و استفاده از دانش فنی دیگر خودروسازان مطرح جهان را جایگزین مناسب شرکت‌های عهدشکن دانست .

وی ضررده بودن شرکتهای وابسته به صنایع خودروسازی قابل قبول نیست؛ تصریح کرد : اصلاح ساختار این قبیل شرکت‌ها وآزاد سازی سرمایه‌های راکد آنها به صورت جدی در حال پیگیری است و اعتقاد داریم خودرو ساز ها نباید قطعه ساز باشند .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در تبریز گفت: برخی ماشین آلات موجود در صنایع قطعه‌سازی تبریز حتی در دنیا بی‌نظیر است.

رحمانی از مدیران شرکت ایران خودرو تبریز خواست با توسعه شرکت و ایجاد خطوط رنگ و بدن و تولید محصولات جدید سهم قابل توجه در تولید خودروهای مورد نیاز کشور باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به پیگیری محورها و برنامه‌های جهش تولید در وزارت صمت گفت: هر هفته یک افتتاح صنعتی با اشتغالزایی مناسب دارای فناوری روز و صادارت محور را پیش رو داریم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین