کد خبر: ۲۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، با توجه به رشد فزاینده قطعات تقلبی و غیراستاندارد در بازار قطعات یدکی خودرو، نسبت به استفاده مشتریان از این قطعات هشدار داد.
ناطقان:  معاون مهندسی و کیفیت شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با اشاره به افزایش فروش قطعات غیر اصلی و تقلبی در بازار لوازم‌یدکی خودرو، دراین‌باره گفت: برخی دلالان و سودجویان بدون توجه به خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیر فروش قطعات تقلبی، به‌راحتی این لوازم یدکی را با قیمت‌های ناچیز روانه بازار می‌کنند و همین قیمت‌های پایین موجب ترغیب هم‌وطنان برای خرید این قطعات می‌شود.

شهریار سلطانی در این خصوص ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن قیمت این لوازم در بازار، کیفیت بسیار پایین و بعضا از رده خارج بودن آن‌هاست؛ چنان‌که اخیرا با همکاری و پیگیری مراجع قانونی و نهادهای نظارتی مبارزه با پدیده قاچاق، چند مجموعه زیرزمینی تولید قطعات تقلبی کشف شده است که لوازم مستعمل و معیوب را با تغییر رنگ و نوسازی ظاهری، در بسته‌بندی‌های تقلبی به نام و برند تجاری خودروسازان کشور، روانه بازار می‌کردند.
وی در ادامه افزود: تشخیص تقلبی بودن این قطعات، از روی بسته‌بندی کار ساده‌ای نیست؛ ازاین‌رو شرکت ایساکو همواره به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند، برای اطمینان از اصل بودن قطعات یدکی خریداری شده، شماره بارکد موجود بر روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و  از اصلی یا تقلبی بودن آن آگاه شوند.
سلطانی گفت: یکی دیگر از روش‌های شناسایی قطعات اصلی، استفاده از گزینه اصالت قطعات در اپلیکیشن ایساکو است که مشتریان با نصب این اپ بر روی گوشی‌های هوشمند، می‌توانند ضمن آگاهی از اصل بودن  قطعه، از سایر امکانات متنوع آن نیز بهره‌مند شوند.
وی اما یکی از بهترین راه‌های مبارزه با کلاهبرداری، تقلب و ایجاد اطمینان خاطر برای دارندگان محصولات ایران‌خودرو را، مراجعه به نمایندگی‌ها وفروشگاه‌های مجاز دانست و گفت: ارائه خدمات و قطعات استاندارد و باکیفیت، اولین و مهم‌ترین مسئولیت شرکت ایساکو است و این مجموعه با تمام توان در این زمینه می‌کوشد و نتایج رو به رشد رضایت مشتریان بر طبق گزارش نهادهای نظارتی ذی‌ربط در این زمینه نیز گویای اثربخشی این تلاش‌ها است.
سلطانی همچنین نسبت به استفاده از امداد خودروهای مجاز تاکید کرد و گفت: برخی امداد خودروهای متفرقه با دریافت هزینه‌های بسیار بالا برای حمل یا تعمیر خودرو، هم‌وطنان را متضرر و به روش‌های مختلفی از مردم کلاهبرداری می‌کنند. به همین منظور توصیه می‌شود دارندگان محصولات ایران‌خودرو برای دریافت خدمات امدادی، با مرکز تماس ایران‌خودرو به شماره 096440 تماس حاصل فرمایند و از خدمات شرکت امدادخودرو ایران بهره‌مند شود.
او در پایان گفت: حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به‌صورت مستمر در حال بررسی نقاط قابل‌بهبود و به‌روزرسانی رویه‌ها، فرآیندها، ابزار و تجهیزات نمایندگی‌های مجموعه است و امیدواریم با سرلوحه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری در سال 99 بتوانیم با ارتقاء روزافزون رضایت مشتریان، گام مهمی در راستای «جهش تولید» برداریم.
RSS Feed
اینستاگرام
توییتر
سروش
تلگرام
ایران خودرو در رسانه‌ها
خودروکار
تولیدروزانه 85 دستگاه پژو پارس در شیراز
کارگر نیوز
ایران خودرو پیشتاز تولید محصول داخلی با کیفیت
رازپول
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور: شفاف سازی در پرداخت نقطه عطف عملکرد ایران خودرو در سال 98
بورس نیوز
اقدامات گسترده ایران خودرو برای پیشگیری از کرونا
جوان خودرو
ارایه خدمت به مشتریان لحظه ای متوقف نمی شود
اینفوگرافیک
ارتقاء و اخذ ستاره کیفی محصولات در سال 1398
پاسخ به نیاز شهروندان - 7 محصول تولید خودرو ساز اول کشور در سال 99
لینک‌های مهم
وب‌سایت مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت
پایگاه اینترنتی وزارت صنعت، معدن و تجارت
پایگاه اطلاع رسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

محصولات گروه صنعتی ایران خودرو
اپلیکیشن تلفن همراه ایران خودرو

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین