کد خبر: ۲۳۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
خدایی ادامه داد: در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه‌ها بر اساس شرایط خودشان تصمیم می گیرند که ترم را چه زمانی و به چه صورتی با توجه به شرایط کشور شروع کنند.
ناطقان: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردرباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، گفت: شروع ترم تحصیلی دو بحث دارد، یک بحث آن ورودی‌های جدید و بحث دیگر آن دانشجو‌های سال‌های قبل دانشگاه است که این دو گروه به هم ارتباطی ندارند.

رئیس سازمان سنجش اظهار کرد: همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودیم نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دکتری اوایل مهر ماه و نتایج کنکور سراسری اواخر مهر ماه اعلام خواهد شد.

خدایی ادامه داد: در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه‌ها بر اساس شرایط خودشان تصمیم می گیرند که ترم را چه زمانی و به چه صورتی با توجه به شرایط کشور شروع کنند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که اعلام نتایج را به این بازه زمانی که اعلام کردیم (مهر ماه) برسانیم، ولی زمان شروع ترم تحصیلی را معاونت آموزشی وزارت علوم تعیین می‌کند.

خدایی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری در اواخر مهر ماه فرآیند طی کردن ثبت نام چقدر زمان بر خواهد برد، گفت: فرآیند ثبت نام دانشگاه ها می تواند در عرض یک هفته تمام شود. ما این شرایط را در دهه ۶۰ نیز داشته ایم که سازمان سنجش نتایج را در مهر و آبان ماه اعلام کرده و دانشگاه‌ها ترم را به صورت فشرده برگزار کرده اند. تمام مسائل پیرامون زمان شروع ترم تحصیلی در اختیار دانشگاه‌ها است. این دانشگاه‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند چگونه برای دانشجویان جدید الورود ترم را آغاز و برگزار کنند.

گفتنی است، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگویی درباره زمان شروع سال تحصیلی آینده دانشگاه‌های وزارت علوم گفته است: فعلا با توجه به اعلام قطعی سازمان سنجش، شروع ترم همه دانشگاه‌ها از مهر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین