کد خبر: ۲۳۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
یکصدوهفتادونهمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)به صورت وبینار با گرامی داشت یاد نماینده فقید ایران در هیئت عامل اوپک آغاز شد.
ناطقان: به نقل از وزارت نفت، یکصدوهفتادونهمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش به صورت وبینار آغاز شد.

اعضای اوپک در این نشست که عصر امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) آغاز به‌کار کرده است، با بررسی تعهد اعضای این سازمان به توافق کاهش تولید ماه آوریل، برای توازن بازار نفت تصمیم‌گیری خواهند کرد.

اوپک در نشست امروز اگرچه با چالش پایبند نبودن عراق، نیجریه و آنگولا به کاهش تولید مواجه است، اما وزیر انرژی عربستان در خبری که از سوی رویترز منتشر شد پیش‌بینی کرد موفقیت در نشست وزارتی امروز کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تضمین شده است.

یازدهمین نشست اوپک و غیراوپک نیز ساعاتی پس از این نشست برگزار خواهد شد.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

تمدید توافق فعلی اوپک (۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه) برای یک الی ۲ ماه مشروط به همراهی همه ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک یکی از مهمترین سناریوی اوپک پلاس در نشست پیش روی است. احتمال نهایی شدن این سناریو آنگونه که شواهد نشان می‌دهد، بالاست.

براساس این گزارش، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در آغاز این نشست با قرائت متنی درگذشت کاظم پور، نماینده فقید ایران در هیئت عامل اوپک را فقدانی برای اوپک دانست و یاد وی را گرامی داشت. رئیس دوره‌ای اوپک نیز در سخنرانی افتتاحیه خود یاد حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده متوفی ایران در هیئت عامل اوپک را گرامی داشت.

محمد عرقاب از طرف اعضای اوپک، درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را به خانواده ایشان و جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و همه وزیران عضو اوپک به احترام زنده‌یاد کاظم‌پور اردبیلی دقایقی ایستاده سکوت کردند.
منبع: مهر
برچسب ها: نشست ، وزیران نفت ، اوپک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین