کد خبر: ۲۳۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
مشاور امور خاورمیانه رئیس‌جمهور آمریکا گفته است در صورت استفاده دولت عراق از ذخایر پولی خود در آمریکا، ارزش پول این کشور کاهش خواهد یافت.
ناطقان: پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، گابریل سوما، مشاور امور خاورمیانه در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است در صورت استفاده دولت عراق از ذخایر پولی خود در آمریکا، ارزش پول این کشور کاهش خواهد یافت.

وی مدعی شد این اقدام به وخامت اوضاع اقتصادی و کاهش ارزش پول عراق و افزایش قیمت کالا‌ها در این کشور منجر خواهد شد.

سوما در اظهاراتی که با هدف جذب مذاکره کنندگان عراقی برای پذیرفتن حضور آمریکا در این کشور بود نسبت به استفاده دولت عراق از ذخایر پولی خود در آمریکا ابراز نگرانی کرد و مدعی شد در صورتی که عراق به ذخایر پولی اش در بانک‌های آمریکا دست بزند باید افزایش بهای کالا و کاهش ارزش پولش را بپذیرد.

برآورد می‌شود ذخایر پولی عراق در آمریکا که بیشتر از محل فروش نفت به دست آمده است، به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد.

گابریل سوما تاکید کرد باید توافقی برای تضمین حضور نظامی آمریکا در عراق وجود داشته باشد تا از این طریق امکان کنترل ذخایر پولی عراق و نگه داشتن آن در آمریکا میسر شود.

پیش از این، نماینده فراکسیون سائرون با اشاره به مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا، درباره سرمایه گذاری واشنگتن در بخش نفتی عراق و احتمال سیطره بر این بخش هشدار دارد. این نماینده پارلمان عراق به دنبال انتشار بیانیه مشترک بغداد-واشنگتن، در بیانیه‌ای درخصوص به کارگیری مشاوران اقتصادی برای گذر از چالش‌های بزرگ اقتصادی گفت: چالش اقتصادی عراق ناشی از نبود کارشناسان اقتصادی عراقی نیست بلکه نتیجه مطابقت نداشتن دولت‌ها با سیاست‌های اقتصادی پیشنهادی از سوی کارشناسان عراقی است.

مذاکرات میان عراق و آمریکا با نام گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور عصر روز پنج‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد و قرار است ادامه یابد. این گفتگو شامل بحث‌هایی درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق، اوضاع اقتصادی عراق و همچنین سایر زمینه‌های سرمایه گذاری، کشاورزی و فناوری است.
برچسب ها: آمریکا ، عراق ، هشدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین