کد خبر: ۲۳۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که مصمم است تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کند.
ناطقان: «جوسب بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که مصمم است تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کند.

بوررل طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز نامه‌ای از وزیر امور خارجه ایران در خصوص نگرانی‌های این کشور از اقدام فرانسه، آلمان و انگلستان در قالب برنامه جامع اقدام مشترک در کمیسیون مشترک برای حل و فصل (اختلافات) از طریق مکانیسم حل اختلاف بر اساس بند ۳۶ توافقنامه مذکور، دریافت کردم».

در ادامه آمده است: «همان‌طور که پیش از این هم گفته‌ام، ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند تلاش‌های جدی و مبتنی بر حسن نیت از سوی همه است. به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک از تمامی طرف‌ها برجام انتظار دارم با این روحیه به این روند نگاه کنند».

بوررل افزود: «کمیسیون مشترک که مسئول نظارت بر اجرای توافقات بر اساس مفاد برجام است، از سال ۲۰۱۶ میلادی برای بررسی اجرای برجام و رسیدگی به مسائل مربوطه توسط هریک از طرف‌های آن تشکیل جلسه داده است».

با نزدیک شدن به پنجمین سال دستیابی به توافق، باید از این فرصت استفاده کرده و اهمیت این توافقنامه را یادآوری کنم. برجام دستاوردی تاریخی برای رژیم بین المللی منع تکثیر هسته‌ای بوده و به امنیت منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند. من همچنان مصمم هستم تا با همکاری همه طرف‌های ذینفع برجام و جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافقنامه تلاش کنم».
منبع: ایلنا
برچسب ها: بورل ، نامه ، ظریف ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین