کد خبر: ۲۳۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
وزارت دفاع ترکیه از عملیات هوایی و کماندویی ارتش خود علیه عناصر پ ک ک مستقر در شمال عراق و کشف مقادیری سلاح و مهمات برجای مانده از آنها خبر داد.
ناطقان: وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه از حمله زمینی و هوایی علیه مواضع عناصر پ ک ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) در شمال عراق و کشف و ضبط  سلاح و مهمات آنها خبر داد.

به نوشته وبگاه  «ای نیوز» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای بدین منظور اعلام کرد که طی عملیات جستجو و پاکسازی منطقه توسط کماندوهای این کشور به عنوان بخشی از عملیات «چنگال ببر» چندین قبضه اسلحه، 40 نارنجک و نیز راکتهای آرپی جی 7، خمپاره  و نارنجک انداز  کشف و ضبط شد.

 ترکیه مدعی است که عملیات اخیر در شمال عراق به هدف افزایش امنیت ساکنان خود و پاکسازی مرزها از عناصر پ ک ک  و گروهای دیگر تروریستی در منطقه بوده است.

شبکه خبری الجزیره نیز از حمله نیروی هوایی ترکیه علیه کمینگاه های پ ک ک و کشته شدن دستکم سه تن از آنها خبر داد.

ترکیه  از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق،  با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد. (جزئیات بیشتر)

پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت و طبق آمار دولتی، تاکنون بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات‌ پ‌ک‌ک جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین