کد خبر: ۲۴۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
منابع آگاه اعلام کردند از ابتدای ماه اوت، روسیه تولید نفت خام خود را اندکی افزایش داده است.
ناطقان: به نقل از رویترز، آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد که تولید نفت و میعانات گازی روسیه در روز‌های اول و دوم ماه اوت از ۹.۳۷ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه به ۹.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

تسهیل در میزان کاهش تولید توافق شده در اوپک پلاس عامل اصلی این اقدام روسیه بوده است. با این حال هنوز وزارت انرژی روسیه به طور رسمی در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

تولیدکنندگان اوپک پلاس که شامل اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدینی مانند روسیه هستند ماه گذشته اعلام کردند کاهش تولید را که ۹.۷ میلیون بشکه در روز توافق کرده بودند و در ماه‌های مه تا ژوئیه اجرا شد از ابتدای ماه اوت تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۷.۷ میلیون بشکه برسانند.

روسیه نیز اعلام کرده است در قالب پیروی از این توافق تولید نفت خام خود را تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد، اما این افزایش شامل میعانات گازی که یک نوع نفت سبک است نمی‌شود. روسیه به طور معمول ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید می‌کند. این بدان معنی است که به جز میعانات گازی، از ابتدای ماه اوت روسیه می‌تواند حدود ۹ میلیون تا ۹.۱ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کند.

در پی سقوط قیمت نفت، اوپک و کشور‌های هم‌پیمان تصمیم گرفتند برای ماه‌های مه و ژوئن تولید خود را ۲۳ درصد، معادل ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. ماه گذشته این کشور‌ها تصمیم گرفتند سطح کاهش ۲۳ درصدی را برای ماه ژوئیه نیز تمدید کنند. با این حال شیوع کرونا در جهان شرایط را کاملا تغییر و نیاز به نفت را به شدت کاهش داده است و انتظار می‌رود در سال جاری مصرف جهانی نفت نسبت به پارسال بیش از ۸ میلیون بشکه در روز با کاهش روبه‌رو شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین