کد خبر: ۲۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز پنج شنبه ۱۶ مرداد در شمال غرب و از جمعه ۱۷ مرداد تا اوایل هفته آینده ‌در شمال غرب و سواحل خزر، دما ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.
ناطقان: فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، بیان کرد: امروز و فردا در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال غرب کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و این شرایط در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات شرق هرمزگان، شرق فارس و جنوب غرب کرمان حاکم است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در شمال زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال غرب هرمزگان همچنین سواحل خزر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در دریای خزر و از امروز تا اوایل هفته آینده شرق و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

گودرزی اظهار داشت: روز چهارشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه در مرکز و شرق خلیج فارس افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر پیش‌بینی می‌شود ‌و موجب متلاطم و مواج شدن دریا می‌شود.

‌وی گفت: روز شنبه 18 مرداد در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز‌ پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناور های سبک پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممانعت از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات هرمزگان، سواحل خزر، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

گودرزی بیان کرد: امروز و فردا در بخش‌هایی از نیمه شمالی کشور و سواحل شمالی دما ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه ۱۶ مرداد در شمال غرب و از جمعه ۱۷ مرداد تا اوایل هفته آینده ‌در شمال غرب و سواحل خزر دما ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

وی گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب و همچنین فردا در مناطقی نظیر جنوب تهران، جنوب سمنان، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی وزش باد افزایش می یابد که می تواند به بروز گرد و خاک بیانجامد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید است که با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 18 درصد است.

گودرزی گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۸ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین