کد خبر: ۲۴۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
سال گذشته بیش از 4.1 میلیارد دلار نهاده‌ دامی وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.
ناطقان: امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع خوراک دام و گندم با کاهش همراه شد.

هر بوشل گندم با 4.5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 516.5 دلار به فروش رفت.قیمت ذرت هم که با عنوان غذای اصلی دام مورد استفاده قرار می‌گیرد 3 دلار افت کرد و به قیمت 325.5دلار معامله شد. قیمت پنبه هم با کاهش 22سنتی مواجه شد اما دام زنده 40 سنت افزایش یافت.

ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان خوراک دام و طیور در جهان است.

مجید موافق قدیری  رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:‌سال گذشته ارزش واردات نهاده‌های دامی بیش 4.1 میلیارد دلار بود که در مقایسه با ارزش 3.3 دلاری واردات نهاده‌های دام و طیور در سال 97 رشد 23درصدی را نشان می‌دهد.

آمارهای تفکیکی واردات نهاده‌های دام و طیور نشان می‌دهد در سال گذشته بیش 8.9 میلیون تن ذرت به ارزش 2.1 میلیارد لار وارد کشور شده که در مقایسه با سال 97 به لحاظ وزنی رشدی نداشته اما از لحاظ ارزشی افزایش 4درصدی را تجربه کرده است.

قدیری افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار جو وارد کشور شده است که این آمار در مقایسه با واردات 2.6 میلیون تنی جو به ارزش 602 میلیون در لار در سال 97 رشد 51 درصدی به لحاظ وزنی و رشد 68 درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می‌دهد.

این مسئول گفت: سال گذشته بیش از 2.2 میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از 958 میلیون دلار وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات حدود یک و نیم‌ میلیون‌تنی در سال 97 رشد 50 درصدی به لحاظ وزنی و رشد 40 درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می‌‌دهد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین