کد خبر: ۲۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه های محرم ۹۹ در رسانه های صوت و تصویر فراگیر از برپایی طرحی با عنوان «خیمه های رسانه ای» خبر دادند.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی ساترا، جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه های محرم ۹۹ در رسانه های صوت و تصویر فراگیر عصر سه شنبه ۱۴ مرداد در سازمان تبلیغات اسلامی واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و چند تن از مسئولان سازمان تبلیغات حضور داشتند.

امامیان ابتدا گفت: هدف از این جلسه تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسمات در محرم و صفر پیش رو است. مراسم هایی که با شرایط خاصی امسال برگزار می شود و تلاش های بیشتری برای آن صورت می گیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمی شود از آن چشم پوشی کرد. هیأت های آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و المان های صوتی و تصویری در مناسبت های اخیر و حتی محرم های گذشته بسیار فعال بودند اما الان جدی تر فعالیت می کنند. رسانه ای تر شدن محرم امسال به معنای راحت تر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده با چند اپراتور همکاری خواهیم داشت. به این ترتیب که جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. سازمان تبلیغات اسلامی محوریت تمامی فعالیت های محرم امسال است و برنامه ها حول این سازمان اتفاق می افتد. امسال طرحی با نام «خیمه های رسانه ای» داریم که نقش ویژه در برنامه های اجرایی محرم امسال دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی می شود. خیلی از سازمان ها و ارگان های رسانه ای در طرح مذکور فعالیت می کنند؛ مثلا سازمان صدا و سیما نیز در ادامه برنامه سال های گذشته خود که هیئات را پوشش می داد، امسال پر رنگ تر خواهد بود. فرض ما این است که امسال خلاء دو سال پیش فعالیت های رسانه ای جبران شود. البته پیش از این هیأت های بزرگ ما سرویس‌های صوتی و تصویری خوبی ارائه می کردند، بنابراین کار جدید نیست اما باید نظام مند باشد و نه با حضور حداکثری مردم و تنها در فضای مجازی بدون حضور مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ابتدا گفت: برای همه روشن است که این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر به دلیل اهمیت مردم مهم است. مجموعه صوت و تصویر می تواند در همه زمینه ها نقش آفرین باشد. در سازمان تبلیغات شان جدیدی بر عهده ما است. ما مسئول برگزاری مراسم و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه هستیم. از طرفی مقام معظم رهبری نیز دستور دادند که سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسمات، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد کرونا باشد.

سال گذشته سازمان صرفا وظیفه اجرایی و تسهیل گری برگزاری مراسمات را داشت. همان طور که شلختگی ها در برنامه های اجرایی، ناهماهنگی ایجاد می کند، چند پارگی در تنظیم قواعد و دستورات، آشفتگی ایجاد می‌کند. طبیعتا طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمامی دستورات از ستاد کلی مبارزه با کرونا صادر می شود. وظیفه ما هم افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامه ای واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. کمااینکه در مراسمات اخیر نیز مانند شب قدر این اتفاق افتاد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین