کد خبر: ۲۴۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
نخست وزیر سابق مالزی در سخنانی توافق امارات با رژیم صهیونیستی را گامی به عقب توصیف کرد که جهان اسلام را به گروه‌های متخاصم تقسیم می‌کند.
ناطقان:  «ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق مالزی گفت که توافق امارات با رژیم صهیونیستی جهان اسلام را به گروه‌های متخاصم تقسیم می‌کند و به تل‌آویو این امکان را می‌دهد تا بر آتش این درگیری‌ها بیفزاید.

وی که با نشریه «این هفته در آسیا» صحبت می‌کرد، افزود: «این توافق، قدرت گروه‌های متخاصم برای کشتار را افزایش خواهد داد و دیگر صلحی حتی میان کشورهای اسلامی وجود نخواهد داشت.»

نخست وزیر سابق مالزی هشدا داد: «این توافق موضع اسرائیل که اعتقاد دارد فلسطین متعلق به اسرائیل است را تقویت می‌کند.»

محمد افزود: «کاملا طبیعی است که فلسطینیان و کسانی که با آرمان فلسطین همراه هستند به این توافق واکنش نشان دهند و این به معنای طولانی شدن جنگ در خاورمیانه است.»

هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین