کد خبر: ۲۴۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
عفونت ادراری در کودکان یک بیماری نسبتا شایع است؛ به طوری که ۳ تا ۵ درصد دختران و یک درصد پسران عفونت ادراری را تجربه می‌کنند.
ناطقان: عفونت ادراری به علت وارد شدن میکروب به مجاری ادرار ایجاد می‌شود. چنان چه عفونت فقط مثانه را درگیر کند عفونت مثانه یا «سیستیت» است و اگر کلیه را درگیر کند، میکروب‌های ایجادکننده عفونت میکروب‌های موجود در دستگاه گوارش هستند.

۴ عامل مستعدکننده
سن: عفونت ادراری در پسران زیر یک سال و دختران زیر ۴ سال شایع‌تر است.

ختنه نشدن پسران: ختنه نشدن پسران نیز عامل مستعدکننده دیگری است؛ به طوری که پسرانی که ختنه نشده باشند ۴ تا ۸ برابر پسرانی که ختنه شده اند، دچار عفونت ادراری می‌شوند.

جنس: عفونت ادراری میان دختران حداقل ۲ تا ۴ برابر پسران است.

برگشت ادرار:درکودکانی که دریچه محل اتصال حالب به مثانه شل است برگشت ادراری ایجاد می‌شود و کودک را مستعد عفونت‌های ادراری مکرر می‌کند.

در چه مواقعی باید به عفونت ادراری در کودک مان شک کنیم؟
درسنین نوزادی و زیر یک ماه، بیماری با علایمی به صورت تب یا کم شدن حرارت بدن، بی حالی، بی اشتهایی، تحریک پذیری، شلی، اسهال، کم شدن حجم ادرار، زردی و از بین رفتن واکنش‌های نوزادی خودش را نشان می‌دهد. در سنین بالاتر این بیماری نشانه‌هایی مانند تب، بوی بد ادرار، سوزش، تکرر و بی اختیاری ادرار، ایجاد شب ادراری، درد پهلو‌ها و درد در ناحیه زیر شکم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بی قراری هنگام ادرار کردن می‌تواند ایجاد کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین