کد خبر: ۲۴۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
رییس سازمان حج و زیارت از بررسی راهکارهای جدید برای اعزام زائران به عتبات عالیات با درنظر گرفتن شرایط جدید ویروس کرونا خبر داد.
ناطقان: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب - نماینده ولی فقیه در امور حج - برگزار شد، علی‌رضا رشیدیان - رییس سازمان حج - گفت: در شرایط کنونی از  روش‌های قبلی برای اعزام زائر به سوریه و عراق نمی‌توان استفاده کرد و باید با بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر کارگزاری و بخش غیردولتی بسترهای زیارتی برای جذب و اعزام زائر فراهم شود.

او با اشاره به لزوم توجه به مسائل مالی و نظارت‌های فرهنگی، بر ایجاد تنوع در بسته‌های زیارتی و انعطاف بیشتر در ارائه خدمات به زائران تاکید کرد.

نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از دست‌اندرکاران دو حوزه اعزام زائران به عراق و سوریه خواست در نشست‌های کارگروه‌های تخصصی با حضور نماینده فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری راهکارهای پیشنهادشده را بررسی و طرح جدیدی متناسب با شرایط کنونی به این شورا ارائه کنند تا پیگیری و هماهنگی لازم با دستگاه‌های مسؤول صورت گیرد.

او افزود: در نشست‌های تخصصی به نظرات کارشناسان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه شود و پاسخگویی به نیاز معنوی مردم نیز مدنظر قرار گیرد.

اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق و سوریه با شیوع ویروس کرونا متوقف شد. سازمان حج و زیارت همزمان با تصمیم‌گیری عراق برای برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم و پیاده‌روی اربعین، پیشنهادهایی را برای ازسرگیری اعزام به عراق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عراق ارائه کرد که هنوز پاسخی به آن داده نشده است. از طرف دیگر، مرزهای عراق و سوریه کماکان به روی زائران خارجی بسته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین