کد خبر: ۲۴۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
شریعتمداری گفت: احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان در دستور کار قرار گرفته و در ماه های اخیر از ۲۸ واحد بهره برداری شد.
ناطقان: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه هم اندیشی پیرامون مسائل افراد دارای معلولیت بینایی به مناسبت روز جهانی عصای سفید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مطالب متنوعی از سوی نمایندگان جامعه نابینایان مطرح شد. ما دارای قوانین خوبی هستیم. در عرصه قانونگذاری و ترتیب مقررات برای معلولان در سطح کشور اتفاق خوبی افتاده است و بسیاری از مطالبی که مطرح می‌شود ناشی از فقدان قانون نیست یا به صورت اندک باید با اصلاح قانون به مطلب بپردازیم و بیشتر بحث نظارت و پیگیری مجدانه برای اجرای قانون بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مسئول تأمین درمان بر اساس قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به صراحت آمده که برای افراد دارای معلولیت باید پوشش درست صورت گیرد، اما باید پیگیری صورت گیرد تا اجرا شود.

وی گفت: اگر دفتر پیگیری مستمر کار کند، مشکلات حل می‌شوند. ما برای کمک معیشت معلولان مشکلاتی داریم که باید پوشش داده شوند و رقم قابل ملاحظه‌ای می‌خواهد و شاید سازمان منابع کمتری نسبت به تکلیف قانونی دارد. امروز با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم تا بتوانیم این مشکل را هم حل کنیم.

شریعتمداری افزود: اگر موارد را سه دسته کنیم باید بگویم برخی نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارند. در این بخش توصیه این است که مطالب همین جلسه استخراج شود و کارگروهی شکل گیرد تا با همکاری NGOها اصلاحات قانونی پیشنهاد شود و در قالب طرح یا لایحه به نتیجه برسد. بخشی که نیازمند بودجه است هم به خاطر اینکه در فصل خوبی هستیم و برای بودجه سال ۹۹ و تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با توجه به مطالبات می‌شود اصلاح کرد. شاید به یک حداقل ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته باشیم و ممکن است برای یک سال و دو سال نشود، اما باید گام‌هایی برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی پتانسیلی هستند که برای ایفای مسئولیت اجتماعی باید فعال‌تر شوند. در زمینه تأمین تجهیزات دچار مشکلاتی هستیم و حتماً برنامه اصلاح به اجرا در می‌آید.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بحث ادغام معلولان در جامعه با تلاش در حال شکل گیری است، ادامه داد: به طور مشخص در حوزه ورزش اقدامات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه‌ای برای حل مشکلات ورزشی معلولان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک حرف کلی در جلسه مطرح شد و آن این است که همه تصمیمات با همکاری سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد و این حرف خیلی درست است، تصریح کرد: حداقل اینکه حرف همه را می‌توانیم بشنویم، اما شاید نتوانیم همه حرف‌ها را اجرا کنیم یا همه تصمیمات را این گونه بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه مسکن نیز احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان در دستور کار قرار گرفت که بهره برداری از ۲۸ واحد آن در ماه‌های اخیر انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین