کد خبر: ۲۴۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی گفت: به پسته کاران جنوب و شرق کشور توصیه می‌شود که از آبیاری سنگین مزارع و باغات اجتناب کنند.
ناطقان: مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه در اغلب نقاط کشور پدیده خاصی نداریم، اظهار کرد: طی چند روز آینده آسمان کل کشور صاف و آفتابی است که با این وجود به کشاورزان توصیه می‌شود که عملیات کشت گندم آبی را در مناطقی که آب کافی در دسترس دارند، انجام دهند.

او افزود: با توجه به شرایط جوی به پسته کاران جنوب و شرق کشور توصیه می‌شود که از آبیاری سنگین باغات و مزارع اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه‌ای به عشایر بیان کرد: با وجود شرایط مساعد آب و هوایی، شرایط کوچ برای عشایر و زنبورداران مهیاست.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی با تاکید بر تعجیل در کشت کلزا گفت: کلزاکاران مناطق معتدل هر چه سریع‌تر نسبت به کشت کلزا اقدام کنند تا مشکلی در تولید ایجاد نشود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بارش کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۴.۶ میلی متر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۵.۹ میلی متر و در دوره بلندمدت ۳.۷ میلی متر بوده که نسبت به متوسط نرمال یک میلی متر افزایش و نسبت به سال قبل ۱.۳ میلی متر کاهش بارندگی داریم.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده با کاهش بارندگی در کشور مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش در فصل پاییز کمتر از نرمال خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین