کد خبر: ۲۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی از تخصیص به موقع ارز کالاهای اساسی خبر داد. در عین حال گفت برخی ناهماهنگی‌ها بین برخی دستگاه‌ها وجود دارد.
ناطقان: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود در دومین سالگرد تحریم‌های همه جانبه رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، نوشت: 13 آبان دو سال پیش دولت آمریکا تحریم‌های جامع زیر را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشور ما به اجرا درآورد.

«فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مبادلات نفتی و هر گونه خرید مواد پتروشیمی از ایران و شرکت ملی نفت ایران، هر گونه مبادله بین مؤسسات مالی، بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا مؤسسات مالی ایرانی و....»

در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین آمریکا و علیرغم فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه که بخشی از آن هم بی‌تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره‌گر جدال دو جناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر می‌باشد.

بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذراند ولی با تخصیص و به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد شود. انصاف نیست که برخی ناهماهنگی‌های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی غیر واقع تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.

فارغ از توقعات و فشارهای بی‌موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور مداوم با هدف عدم شفافیت دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند بانک مرکزی ضمن تاکید بر برنامه‌های اصولی خود پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین