کد خبر: ۲۵۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
وزیر سابق ارشاد در گفتگو با ناطقان:
صالحی امیری با استقبال از شکست رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: باخت ترامپ مسئله رفتن یک فرد نبود، بلکه نماد جهالت و ضدّیت با ملت ایران و عامل هرج و مرج و خشونت در خاورمیانه شکست خورد و از این جهت ایرانیان یک گام به پیروزی و آرامش نزدیک ‌تر شدند. 
شب گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره نامزد دموکراتها توانست حدنساب لازم آرای الکترال را کسب کند و نام جوبایدن رسما بعنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده ثبت گردید. 
 وزیر خارجه کشورمان در حاشیه سفر به ونزوئلا با اشاره به احتمال بازگشت آمریکا به توافق برجام گفت: معلوم است که میان رفتار ترامپ و بایدن تفاوت وجود دارد.

 سیدرضا صالحی امیری وزیر سابق ارشاد که بعنوان یکی از تئوریسین‌های نزدیک به دولت حسن روحانی شناخته می‌شود در گفتگو با "ناطقان" پیرامون آثار انتخابات ایالات متحده بر شرایط ایران گفت: باخت ترامپ مسئله رفتن یک فرد نبود، بلکه نماد جهالت و ضدّیت با ملت ایران و عامل هرج و مرج و خشونت در خاورمیانه شکست خورد و از این جهت ایرانیان یک گام به پیروزی و آرامش نزدیک ‌تر شدند. 

 صالحی امیری با ابراز خوش بینی نسبت به حذف ترامپ از صحنه سیاسی جهان گفت: او فردی نامتعادل و غیرقابل پیش بینی بود که در ۴سال حضورش در قدرت به هیچ چیز متعهد نماند و از معاهده آب و هوایی با اروپا تا برجام و این روزها اصل ساختار انتخاباتی ایالات متحده را مورد هجمه قرار داد و به هیچ اصول قانونی و اخلاقی وفادار نیست. 

 وی ادامه داد: با آمدن بایدن که ما رویکرد وی را در دولت اوباما شاهد بودیم و او بعنوان شخصیت کلیدی ایالات متحده در شکل گیری برجام ایفای نقش می‌کرد می توان ۳نتیجه را متصور بود. ابتدا اینکه استراتژی فشار حداکثری در کاخ سفید کنار خواهد رفت. دوم اینکه با کاهش فشار امریکا، کشورهایی مثل چین، کره جنوبی و حتی عراق در مراودات تجاری و بازگرداندن منابع ایران تحت فشار نخواهند بود. و سوم اینکه استراتژی بایدن مثل همه دموکراتها "مذاکره" است و بازگشت به برجام با درنظر داشتن ملاحظاتی دور از ذهن نخواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین