کد خبر: ۲۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
رسانه‌های داخلی بولیوی از بازگشت اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی به این کشور خبر دادند.
ناطقان: به نقل از رسانه‌های بولیوی، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی و پیروزی لوئیس آرسه هم حزبی اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی این کشور، زمزمه‌های بازگشت مورالس شنیده شد. امروز خبر بازگشت او از آرژانتین به بولیوی منتشر گشت.

اوو مورالس در نوامبر (آبان) گذشته در میان ناآرامی‌های داخلی ناشی از بحران انتخابات و آنچه حامیان او آن را کودتای نژادپرستانه و راست گرایانه خواندند، از مقام خود استعفا داد و به مکزیک پناهنده شد. او به عنوان اولین رهبر بومی بولیوی، از سال ۲۰۰۶ بر این کشور حکومت می‌کرد.

پیش از استعفای مورالس از مقام ریاست جمهوری، بولیوی گرفتار کودتای هدایت شده از سوی آمریکا شد و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا  در اظهاراتی مداخله جویانه از مورالس و حامیانش خواست تا از انتخابات در بولیوی کنار بکشند.

ماس حزب حامی مورالس است که چندی پیش توانست با غلبه بر حزب مقابلش، آرسه نماینده خود را روی کار آورد. پس از پیروزی آرسه در انتخابات، مورالس اعلام کرد به بولیوی باز می‌گردد و حالا در راستای تحقق این وعده، با گذشت تقریبا یک ماه، رسانه‌های داخلی بولیوی خبر دادند که مورالس از مرز‌های بین المللی «ویالازون» عبور کرده است و این به معنای بازگشت او و پیروزی جنبش‌های اجتماعی بر کودتای ۱۲ ماهه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین