کد خبر: ۲۵۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
منابع دیپلماتیک می‌گویند چند فروند راکت از سمت اتیوپی به پایتخت کشور اریتره برخورد کرده که نشان از اوج گرفتن درگیری‌های ۱۱ روزه با شبه‌نظامیان منطقه تیگرای است.
ناطقان:  منابع محلی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) از شلیک شدن چند فروند راکت از خاک اتیوپی و اصابت آنها به «اسمره» پایتخت اریتره خبر دادند.



شلیک چند راکت از خاک اتیوپی و اصابت آنها به پایتخت اریتره


به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پنج منبع دیپلماتیک در منطقه می‌گویند که در پی افزایش تنش‌های ۱۱ روزه بین نیروهای فدرال اتیوپی و شبه‌نظامیان محلی در شمال منطقه «تیگرای»، حداقل سه فروند راکت به اسمره برخورد کرد.

برخی منابع نیز تعداد راکت‌ها را تا ۶ فروند گزارش داده‌اند اما مقامات دولتی اریتره یا اتیوپی هنوز به سوالات در این باره پاسخ نداده‌اند.

«دبرتسیون گبرمیشال» سرکرده شبه‌نظامیان منطقه تیگرای پیشتر گفته بود که دولت اریتره برای حمایت از نیروهای اتیوپی، نظامیان خود را در مرز مستقر کرده است.

با این حال «عثمان صالح محمد» وزیر خارجه اریتره با تکذیب این ادعا، به رویترز گفت که کشورش بخشی از درگیری دولت اتیوپی با شبه‌نظامیان منطقه تیگرای نیست.

به نوشته رویترز، کشورهای اریتره و اتیوپی دو سال پیش توافق صلح امضا کردند اما دولت «ایسایاس آفورکی» رئیس‌جمهور اریتره همچنان حکومت منطقه تیگرای را - به دلیل نقشی که در جنگ فاجعه‌بار ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ ایفا کرد - دشمن می‌داند.

شامگاه جمعه نیز چند فروند راکت به دو فرودگاه در ایالت «امهارا» واقع در اتیوپی برخورد کرده بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین