کد خبر: ۲۵۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان ۷۲ درصد فوتی‌های بیماری کرونا را سالمندان تشکیل می‌دهد، گفت: برنامه‌های حمایتی برای سالمندان در استان اجرایی می‌شود.
ناطقان: جلسه شورای اطلاع‌رسانی با هدف بررسی مشکلات رسانه‌های استان با حضور نمایندگان رسانه‌ها و همچنین مسؤولان برگزار شد.

با توجه به ضرورت اطلاع رسانی و ارتباط دو سویه بین مردم و دولت شورای اطلاع رسانی چهار کمیته سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی  تشکیل شده که ریاست این شورا برعهده معاون سیاسی استاندار و دبیری آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

72 درصد فوتی‌های کرونا سالمندان هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه ترور شهید فخری‌زاده یک اقدام کور از سوی دشمنان بود که به مصلحت و در زمان مقرر پاسخ مناسب داده می‌شود، اظهار کرد: یاد و خاطره این شهیدان همواره زنده خواهد بود و راهشان ادامه خواهد داشت.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه  ۶۳ جلسه ستاد کرونا با ۸۰۰ مصوبه برگزار شده است که ۹۸ درصد این مصوبات ابلاغ و اجرایی شده است، اضافه کرد: قرارگاه کرونا در استان برای پیگیری و تحقق مصوبات تشکیل و تاکنون ۸۳ جلسه قرارگاهی برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان ۷۲ درصد فوتی‌های بیماری کرونا را سالمندان تشکیل می‌دهد، افزود: برنامه‌های حمایتی برای سالمندان در استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح شهید سلیمانی در زنجان

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با رویکرد افزایش بیماریابی، کاهش بستری، کاهش تعداد فوتی‌ها و قطع زنجیره کرونا، افزود: حمایت از خانواده‌های دارای سالمند و بیمار زمینه‌ای از مهمترین ماموریت‌های این قرارگاه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت درون بخشی، بین بخشی و بهره مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بسیج در استان اجرا می‌شود.  

وی ادامه داد: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

مرادی نافچی با بیان اینکه محله محوری موجب می‌شود عموم مردم در مدیریت و کنترل بیماری نقش بیشتری را ایفا کنند، ادامه داد: با اجرای این طرح و تمرکز بر محلات و خانواده‌ها پوشش بهتری نسبت به کنترل ویروس کرونا انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای کمک به وزارت بهداشت و درمان و پشتیبانی از سفیدپوشان نظام سلامت است که با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال انجام است.

مدیرخانه مطبوعات استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت مطلوب رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی کرونا گفت: در این ایام رسانه‌ها اقدامات خوبی داشته‌اند اما آنچنان که باید و شاید از آنها حمایت نشد.

یوسف ناصری با اشاره به اینکه با وجود عدم حمایت از رسانه‌های استان زنجان در شرایط بیماری کرونا، رسانه‌های استان در خط مقدم اطلاع رسانی بودند که ضروری است خدمات لازم به این قشر ارائه شود، افزود: مردم باید بدانند که شرایط کرونایی تمام نشده است و دولت باید برنامه جامعی در این زمینه داشته باشد.

پلمب 224 واحد در زنجان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان هم در این جلسه با اشاره به فعالیت قرارگاه کرونای استان زنجان، اظهارداشت: این قرارگاه مصوبات ستاد کرونا را پیگیری و رصد می‌کند.

مسیح‌الله سلطانی یادآور شد: برحسب دستورالعمل ابلاغی، قرارگاه در استان تشکیل و در دستگاه‌های دولتی و روستاهای دارای دهیار هم این قرارگاه تشکیل می‌شود.

وی از ۱۸ هزار و ۸۳۱ مورد بازرسی توسط قرارگاه ستاد کرونای استان زنجان خبرداد و گفت: ۴ هزارو ۱۷۷ واحد تذکر گرفته و ۲۲۴ واحد پلمپ شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از ردیابی دیجیتال بیماران کرونایی خبر داد و عنوان کرد: ۸۹ درصد محدودیت‌ها در استان زنجان اجرایی شده است.

معاون صدا و سیمای مرکز زنجان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر مجاری اطلاع‌رسانی مردم به سمت صدا و سیما و رسانه‌ها تغییر یافته است که تلاش می‌شود در زمینه اقناع مردم برنامه‌های مختلفی اجرا شود.

انتشار 12 هزار گزارش در رسانه‌های زنجان

علی قشمی با بیان اینکه برنامه‌های با نشاط در این دو هفته پیش‌بینی شد، افزود: روزانه ۳۰۰ زیرنویس در خصوص کرونا پخش و در خصوص محدودیت‌ها اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

وی از ارائه حداقل یک گزارش در خصوص طرح و نقدی بر رفتار مردم در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها خبر داد و گفت: در رادیو نما اسلایدهای آموزشی و اطلاع رسانی ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در این جلسه از برگزاری جشنواره رسانه و کرونا خبر داد و گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۸۵۴ خبر و گزارش از سوی رسانه‌های استان زنجان منتشر شده است.

ضرورت تغییر در سبک کار و رویکرد ایجاد مشاغل بزرگ

در ادامه این جلسه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: برنامه عملیاتی برای همزیستی با کرونا ضروری بوده و باید نقشه راه ملی در این زمینه تدوین شود.
مصطفی محمدی افزود: یک برنامه و نقشه راه ملی برای همزیستی با کرونا باید تدوین شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود که رسانه‌ها در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرایی کردن این برنامه نقش اساسی دارند.

وی افزود: رسانه‌های رسمی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند و سازمان‌ها می‌توانند از این طریق عملکرد دولت را به مردم نشان داده و مشکلات پیش رو و نارسایی‌های موجود را بیان کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان داشت: تغییر در سیاستگزاری، برنامه‌ریزی و مدیریت کشور، اصلاح قوانین دست و پا گیر و بازدارنده برای شرایط کرونایی ضروری بوده و سبک مدیریتی باید متناسب با این شرایط تغییر کند.

محمدی با اشاره به اینکه تهیه برنامه عملیاتی و نقشه راه برای همه دستگاه‌های اجرایی با رویکرد جدید متاثر از کرونا ضروری است، خاطرنشان کرد: استانداردسازی فضاها برای حضور مردم در ادارات و مکان‌هایی که خدمات دریافت می‌کنند، ضروری است.

وی بر ضرورت تغییر در سبک کار و رویکرد ایجاد مشاغل بزرگ تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی باید در اولویت چنین شرایطی باشد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین