کد خبر: ۲۵۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با انجام ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب در دوران کرونا می‌توان سطح سیستم ایمنی بدن را افزایش داد.
ناطقان: آمیتیس رمضانی، متخصص بیماری های عفونی درباره اهمیت ورزش کردن در روز‌های کرونایی اظهار کرد: همه گیری ویروس کرونا در دنیا باعث شده که خیلی از انجام کار‌ها مانند ورزش کردن در خارج از منزل متوقف و محدود شود.

او گفت: ورزش کردن در دوران کرونا یکی از مهم‌ترین موضوعات حائز اهمیت است زیرا بهترین راه کنترل این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین ورزش کردن است. اعمال محدودیت‌های سختگیرانه موجب شده افراد زمان بیشتری را در منزل سپری کرده و نتوانند به مراکز ورزشی مراجعه کنند.

رمضانی تصریح کرد: با این وجود باشگاه‌ها تعطیل شده اند و امکان ورزش کردن برای افراد فراهم نیست. موضوع کرونا به این معنا نیست که ورزش کردن را متوقف و نادیده بگیریم، بلکه باید مثل روال قبل به آن توجه ویژه‌ای کنیم.

او بیان کرد: تقویت روحیه افراد، کاهش استرس و افسردگی و ارتقا سلامت و ایمنی بدن از دلایل اهمیت دادن به ورزش در این دوران است. به گفته پزشکان، تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا موثر بوده و آن را مهار می‌کند. بنابراین ورزش کردن باید در برنامه روزانه به خصوص در دوران کرونا قرار داده شود.

متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: با انجام ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب در این دوران می‌توان علاوه بر بهبود عملکرد و ظرفیت سیستم ایمنی به کاهش اضطراب و استرس، بهبود روحیه، کنترل بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون، بیماریی قلبی-عروقی و غیره کمک کرد.

رمضانی گفت: افراد در زمانی که سالم و بدون علامت هستند می‌توانند از فضاهای خارج منزل برای پیاده روی استفاده کنند. باید مکان‌های خلوت و کم ازدحام برای پیاده روی انتخاب شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین