کد خبر: ۲۵۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
یک قاضی در لاپاز با اعلام اینکه موفقیتی در تحقیقات علیه رئیس جمهور سابق این کشور به اتهام تقلب در انتخابات به دست نیامده است تصمیم گرفت روند قضایی در این خصوص را لغو کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی بولیوی گزارش دادند یک قاضی در لاپاز با اعلام اینکه موفقیتی در تحقیقات علیه اوو مورالس، رئیس جمهور اسبق بولیوی و چند تن از همراهان اصلی او به اتهام تقلب در انتخابات ۲۰۱۹ به دست نیامده است تصمیم گرفت روند قضایی در این خصوص را لغو کند.

قاضی "کلائودیا کاسترو" در حکمی روند قضایی علیه اوو مورالس را که در تاریخ ۲۳ نوامبر صادر شده و تارئیس جمهور بولیویکنون به اجرا در نیامده بود، ملغی اعلام کرد.

این روند قضایی در پی شکایت "کارلوس مِسا"، رئیس جمهور اسبق بولیوی (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵) و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، علیه مورالس و چند فرد دیگر آغاز شده بود؛ مسا مدعی بود دولت وقت در نتایج انتخابات ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ دست برده است، مسئله‌ای که تاکنون به صورت رسمی ثابت نشده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، قاضی این پرونده اعلام کرده است که روند قضایی علیه اوو مورالس به عنوان رئیس جمهور اسبق کشور باید در دادگاه مسئولیت‌های دولتی پیگیری شود؛ چرا که اتهام وارده در خصوص تقلب در انتخابات مربوط به زمانی می‌شود که او به عنوان رئیس جمهور بولیوی فعالیت می‌کرده است.

از سوی دیگر مطابق با قانون بولیوی، پیگیری قضایی رئیس جمهور‌های پیشین کشور باید توسط پارلمان تصویب شود. البته، هم اکنون پارلمان این کشور مانند ۱۰ سال گذشته توسط حزب حرکت به سوی سوسیالیسم کنترل می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین