کد خبر: ۲۵۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
رئیس جمهور فرانسه با انتشار ویدئویی از فرانسوی‌ها خواست در برابر ویروس کرونا هوشیار باشند، زیرا با قدرت بیشتری درحال انتشار است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، یک روز پس از آنکه نتیجه آزمایش کووید-۱۹ او مثبت شد، با انتشار ویدئویی از وضعیت سلامتی خود در شبکه‌های اجتماعی، از فرانسوی‌ها خواست در برابر ویروس کرونا که با قدرت بیشتری منتقل می‌شود، هوشیار باشند.

مکرون گفت: با اینکه بسیار از من محافظت می‌شد و خودم نیز بسیار مراقب بودم، اما با وجود همه این‌ها باز هم به این ویروس آلوده شدم. بی تردید شاید یک لحظه غفلت، یک لحظه بدشانسی نیز به بار بیاورد.

مکرون همچنین اعلام کرد به رغم اینکه «فعالیتش اندکی کند شده»، اما حال عمومیش «خوب» است.

مکرون در این ویدئوی سه دقیقه‌ای که با تلفن همراه خود فیلمبرداری کرده بود، اعلام کرد همان علائم روز قبل از جمله «خستگی، سردرد و سرفه خشک» را دارد.

رئیس دولت فرانسه که پنجشنبه در مقر رسمی ریاست جمهوری در عمارت لَنترن (Lanterne) در کاخ ورسای قرنطینه شد، اعلام کرد: «فعالیت من اندکی کاهش یافته است، اما مشغول پرونده‌هایی هستم که در اولویت قرار دارند». قرار است مکرون به مدت هفت روز در قرنطینه باشد.

بریژیت مکرون‏، همسر رئیس جمهور فرانسه که نتیجه آزمایش کرونای او منفی بود، در کاخ الیزه مانده است.

رئیس دولت فرانسه در حالی بیمار شد که همه گیری کرونا یک هفته پیش از جشن‌های کریسمس در بسیاری از کشور‌های اروپایی سرعت گرفته است. مقامات بهداشتی کشور‌های اروپایی این موضوع را نگران کننده توصیف می‌کنند.

روز پنجشنبه بیش از ۱۸ هزار مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در فرانسه شناسایی شد. با این حال میزان تست‌هایی که مثبت شد ۶,۱ درصد بود که در مقایسه با روز قبل (۶,۲) یک دهم درصد کاهش یافته بود. همان روز شمار بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری بودند دو هزار و ۸۰۸ نفر اعلام شد در حالی که شمار بیمارانی که چهارشنبه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، دو هزار و ۸۴۰ نفر گزارش شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین