کد خبر: ۲۵۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت :
ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت در باره واکسن کرونا گفت: اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید اینگونه اقلام ندارد و به طور کلی وارد این گونه مصادیق هم نمی‌شود. بنابراین مساله FATF و چهارچوب های آن ارتباطی به واکسن و مسایل روزمره ندارد و اصلا وارد مصادیق نمی شود.
ناطقان:  ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید اینگونه اقلام ندارد و به طور کلی وارد این گونه مصادیق هم نمی‌شود. اما به طور کلی FATF وارد مصداق و مصادیق نمی شود بلکه ریسک کشورها ارزیابی می کند طبق قواعدی و به اعضا توصیه میکند که مراقبت هایی از معاملاتشان بکنند در این حد بیشتر نیست.





وی افزود: بنابراین اگر بعضی ها خیلی شتاب دارند برای این مساله FATF نباید استفاده ابزاری بکنند و امروز واکسن کرونا، فردا مرغ و تخم مرغ و پس فردا مسائل مختلف دیگر را به آن بچسبانند. باید کارشناسی شود و در جای خود، این مساله بررسی شود. مزاحمت هایی که بر روی نقل و انتقلات مالی بعضا انجام می شود مشمول تحریم های ثانویه غیرقانونی و برخلاف قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که آمریکا خودش را به آن پایبند نمی داند.

وی گفت: آمریکایی ها دوگانه عمل می کنند یعنی می گویند ممانعتی از خرید اقلام بشردوستانه نداریم ولی عملا برای نهاد مالی که این نقل و انتقالات را انجام می دهد مزاحمت ایجاد می کنند. بنابراین مساله FATF و چهارچوب های آن ارتباطی به واکسن و مسایل روزمره ندارد و اصلا وارد مصادیق نمی شود
منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین