کد خبر: ۲۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
در رقابت‌های لیگ برتر تیراندازی تپانچه بانوان روز پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹ که در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، ۷ تیم شرکت کننده در قالب ۲ هفته مسابقاتی به میدان رفتند که تیم‌های هیئت قم و هیئت مازندران تیم‌هایی بودند که هر ۲ بازی خود را با برد پشت سر گذاشتند. در فینال این مسابقات، در حالی که چشم‌ها به هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی ایران دوخته شده بود گلنوش سبقت اللهی چهره باتجربه تپانچه ایران به نمایندگی از تیم امید صدرا، قهرمان شد. آمیتیس جعفری دیگر تیرانداز مجرب لیگ که برای تیم هیئت قم مسابقه می‌دهد دوم شد. هانیه رستمیان از تیم مقاومت که برای المپیک توکیو آماده می شود، رتبه سوم را به دست آورد.
همه عینک های تیراندازی با تفنگ، مجهز به یک مانع دید بین دو چشم هستند تا تیراندازی بدون بستن یک چشم و دیدن تصویر با چشم غالب برای تیرانداز امکان پذیر گردد.





در استفاده از تپانچه محدودیت‌هایی وجود دارد. باید در حالت ایستاده بدون تکیه‌گاه و تنها با یک دست نگه داشته شود.





کالیبر ساچمه مورد استفاده، ۴٫۵ میلی‌متر است. وزن ماشه نباید کمتر از ۵۰۰ گرم و وزن سلاح نباید بیشتر از ۱٫۵ کیلوگرم باشد. ابعاد تپانچه باید به گونه‌ای باشد که در جعبه‌ای با ابعاد ۴۲×۲۰×۵ سانتی‌متر جا شود






هدایت ساچمه، با استفاده از فشار گاز موجود در مخزن سلاح انجام می‌شود






فاصله سیبل در این رشته در ۱۰ متری است که در آن از گلوله‌های کالیبر ۴٫۵ میلیمتر در فاصله ۱۰ متراز هدف استفاده می‌شود






در استفاده از تپانچه محدودیت‌هایی وجود دارد. باید در حالت ایستاده بدون تکیه‌گاه و تنها با یک دست نگه داشته شود.





مسابقات در دو مرحله انجام می شود که در نهایت 6 نفر به فینال مسابقات راه پیدا می کنند






تقدیر از نفرات اول تا سوم مسابقات لیگ برتر تپانچه بادی بانوان






کنترل و تعویض سیبل ها در پایان دور اول مسابقه انجام می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین