کد خبر: ۲۵۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
در پی حملات تروریستی گروهک تکفیری بوکوحرام در شمال و غرب کامرون، ۱۸ نفر کشته شدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رینی امانوئل سعدی» وزیر ارتباطات کامرون امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله مسلحانه تروریست‌های بوکوحرام به منطقه مایو- ساناگا واقع در شمال ماکرون، دست‌کم ۱۲ غیرنظامی جان باختند.

به گزارش وزیر ارتباطات کامرون، در حمله مسلحانه دیگری در غرب این کشور ۴ نیروی امنیتی و ۲ غیرنظامی کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است که گروهک تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۰۰ اعلام موجودیت کرد و از سال ۲۰۰۹ تاکنون با انجام اقدامات خشونت‌آمیز، بیش از ۲۰ هزار نفر را کشته است.

این گروهک از سال ۲۰۱۵ در کشورهای کامرون، بنین، چاد، نیجر و نیجریه اقدامات تروریستی انجام می‌دهد. بر اثر حملات این گروه به منطقه دریاچه چاد حداقل ۲ هزار نفر کشته شده و حدود ۳ میلیون تن دیگر وادار به تَرک خانه‌های خود شده‌اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین