کد خبر: ۲۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: طی ۳ روز آینده، پسته کاران شرق کشور از هرس درختان اجتناب کنند.
ناطقان: مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه طی روز‌های آتی در اغلب مناطق کشور جو آرام و پایدار است، اظهار کرد: امروز شاخص آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

او افزود: با توجه به افزایش دما از روز یکشنبه به بعد در اکثر مناطق کشور، احتمال سقوط بهمن در کوهستان‌ها به ویژه مناطق برف گیر وجود دارد و در مجموع هفته گرمی را در اکثر مناطق کشور می‌گذرانیم.

حقیقت با اشاره به اینکه سامانه بارشی پایان هفته وارد کشور می‌شود، بیان کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، بارش در برخی مناطق غرب و شمال غرب آغاز می‌شود.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به شرایط جوی به عشایر و دامدارانی که در راستای البرز و زاگرس فعالیت می‌کنند، توصیه می‌شود که به علت احتمال سقوط بهمن از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

به گفته او، با توجه به ماندگاری هوای سرد در نیمه شرقی طی امروز و فردا به دامداران توصیه می‌شود که بستر دام‌ها را خشک نگه دارند تا دچار سرمازدگی نشوند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان افزود: طی ۲ تا ۳ روز آینده پسته کاران شرق و جنوب کشور از هرس و ۴ کود در باغات اجتناب کنند، همچنین در استان‌های جنوبی همچون بوشهر که زنبورداران زیادی مهاجرت کردند، کشاورزان سعی کنند در ساعات بعدازظهر اقدام به سم پاشی کنند تا زنبورداران آسیب نببیند.
کاهش ۷ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون متوسط بارش کشور ۷۱.۳ میلی متر و در دوره بلندمدت ۷۸.۴ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۷.۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت و کاهش ۲۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد که بارش تا پایان بهمن کماکان کمتر از نرمال است.
برچسب ها: کاهش ، بارش ، هواشناسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین