کد خبر: ۲۵۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
همزمان با شب شهادت دخت نبی مکرم اسلام، مشهد الرضا سیاه پوش داغ فاطمه زهرا (س) شد، تا دلدادگان اهل بیت (ع) مظلومانه تر و غریبانه تر از همه تاریخ بر داغ مادر اشک ماتم بریزند.
ناطقان: شب گذشته مشهد الرضا در داغ دردانه رسول مکرم اسلام یکپارچه عزادار شد و مردم در قالب هیأت‌های مردمی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، غریبانه تر از همیشه در سایه ویروس منحوس کرونا، اشک ماتم ریختند.

حضور شیعیان و دلدادگان اهل بیت (ع) در حرم رضوی که در چند روز گذشته با توجه به آبی شدن مشهد و کاهش چشمگیر مبتلایان به «کووید ۱۹» در این شهر، و به منظور عرض ارادت و تسلیت به آقا و مولا امام هشتم (ع) افزایش چشمگیری داشت شب گذشته به اوج خود رسید تا عزاداران فاطمی بار دیگر گرد فرزند فاطمه (س) حلقه زده و بر مظلومیت مادرش گریه کنند.



در همین راستا ویژه برنامه «در پناه مادر» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی و مرثیه سرایی مرتضی طاهری مداح و ذاکر اهل بیت (ع) پس از نماز مغرب و عشا در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد که حضور پر شور مشتاقان اهل بیت و عزاداران فاطمی بار دیگر روزهای پر از همدلی قبل از پاندومی کووید ۱۹ را در ذهن تداعی می‌کرد.

عزاداران فاطمی در قالب گروه‌های مردمی نیز در جای جای شهر گرد هم آمده و ضمن رعایت موارد بهداشتی تلاش کردند تا مشعل فروزان انقلابی که به واسطه مظلومیت بانوی دوعالم زنده شد را فروزنده و شعلهور نگاه دارند.


همچنین در ادامه ویژه برنامه‌های عزاداری حضرت زهرا (س) در حرم رضوی و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) مصادف با ۲۸ دی ماه امروز از ساعت ۱۰ آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در صحن جامع رضوی و حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند.
سوگواره «بانوان فاطمی» با حضور مادران شهدا، نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.
منبع: مهر
برچسب ها: مشهدالرضا ، غم ، مادر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین