کد خبر: ۲۶۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
منابع آگاه از حمله مجدد شبه‌نظامیان و نیروهای اتیوپیایی مستقر در مرز به ارتش سودان و پاسخ متقابل نیروهای سودان به این حملات خبر دادند.
ناطقان:  به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رسانه‌های سودان اعلام کردند که ارتش این کشور شامگاه یکشنبه در پاسخ به هدف قرار گرفتن نیروهایش توسط نیروهای اتیوپی، مواضعی در داخل خاک اتیوپی را هدف حملات خود قرار داد.


درگیری مجدد مرزی میان سودان و اتیوپی



روزنامه "سودان تریبیون" در این باره گزارش داد که تیمی از نیروهای شناسایی سودان که در حال حرکت در منطقه کوه‌های ابو الطیور در نوار مرزی بین سودان و اتیوپی بودند، توسط نیروهای ارتش اتیوپی مستقر در منطقه عبد الرافع مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

طبق گزارش این روزنامه، ارتش سودان با این حمله مقابله کرد و این حمله منجر به تلفاتی برای ارتش سودان نشد.

تنش در منطقه مرزی مشترک میان سودان و اتیوپی پس از آن تشدید شد که اوایل نوامبر درگیری‌هایی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد و ۵۰ هزار آواره به شرق سودان پناه بردند.

اختلافات آدیس آبابا و خارطوم بر سر اراضی کشاورزی در منطقه الفشقه واقع در مرزهای سودان است. اما کشاورزان اهل اتیوپی از سال‌ها پیش در این منطقه ساکن هستند.

طی هفته‌های اخیر درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودان و اتیوپی رخ داده و دو طرف یکدیگر را به تحریک خشونت متهم کرده‌اند. این دو کشور مذاکراتی هم پیرامون این مساله در خارطوم داشته‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین