کد خبر: ۲۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
آیا تا به حال نام روغن شتر مرغ را شنیده اید ؟می دانید که که خواص شگفت انگیزی برای سلامت انسان از جمله سلامت مو و پوست دارد؟ در این مقاله به خواص این روغن در مورد پوست پرداخته شده است با ما همراه باشید.
ناطقان:

 روغن شتر مرغ,فواید روغن شتر مرغ برای پوست,چرا روغن شترمرغ برای پوست مفید است
روغن شترمرغ دارای ترکیبات زیر است برای پوست مفید است:

- ویتامین A برای خصوصیت های زیادی که برای بازسازی پوست و خاصیت های آنتی‌اکسیدانی دارد، معروف می باشد.

- لینولئیک اسید که سبب آرام شدن درد‌های عضلانی و دردهای مفصلی می‌شود.

- الئیک اسید خواص ضدچروک دارد و سلول‌های جدید پوستی تولید می کند.

- ساپوژن که برای نرم‌کردن پوست استفاده میشود.

 
 
خاصیت های فوق العاده روغن شتر مرغ برای پوست

- صاف کننده چین و چروک های پوست گردن و صورت

- جوان کننده و لایه بردار پوست (روشن کننده، ضدلک و نرم کننده)

- التیام شبکه فیبری پوست به علت داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع

- التیام سوختگی ، بخیه ، جای زخم، بخیه و برطرف از بین بردن گوشت اضافه

- کمک به سلامت خشکی لب و تیرگی و پف زیر چشم و جای جوش

- موثر برای درمان بیماری های پوستی مثل درماتیت، پسوریازیس، اگزما

- بهترین برطرف  کننده ترک های پاشنه پا وترک های چاقی لاغری و ترک های بعد از زایمان .

- التیام سوختگی ، بخیه ، جای زخم، بخیه و برطرف از بین بردن گوشت اضافه

- التیام دهنده مشکلات پوستی مانند لک های قرمز روی پوست،خشکی پوست، خراشیدگی ها ، موهای خشک،سوختگی های سطحی، ترک لب ها، آفتاب سوختگی

 

هر شب بعد از غروب خورشید  صورت خود را با صابون غیر محرک مانند شامپو بچه بشویید و خشک کنید. در صورتیکه جوش دارید بگذارید سه دقیقه کف روی صورت بماند و سپس با آب ولرم آب بکشید. چناچه  پوست خشکی دارید، به سرعت آب بکشید.

 

صابون شترمرغ برای از بین بردن آلودگی های روی پوست و همین طور آلودگی هایی که در عمق پوست نفوذ کرده اند بسیار خوب هستند و صابون شتر مرغ  ضدجوش ،روشن کننده، ضدلک وجوان کننده است).

 


بلافاصله بعد از شستن صورت با صابون، برای اینکه از خشک شدن پوست جلو گیری کنید ، به سرعت مقدار خیلی کم به اندازه ای که کمی رطوبت بر روی پوست مرطوب و یا خشک شده ی خود ایجاد کند، روغن را برروی همه صورت و دور چشم (به غیر از روی پلک؛ برای اینکه بعضی از چشمها حساس هستند و به سوزش چشم دچار می شوند)، به صورت دایره ای یا ضربه ای  پخش کنید و  1 تا 3 دقیقه از پایین به بالا ماساژ بدهید.


 

اگر این کار را بر روی صورت مرطوب انجام دهید بهتر می توانید ماساژ بدهید. (هنگامی که میخواهید بخوابید یک پارچه ی تمیز را روی بالش پهن کنید تا آلودگی های بالش به پوست نرسد.

 

آلودگیهای بالش سبب به وجود آمدن جوش و لک روی صورت می شود؛ پوست هایی که زود جوش میزند دوساعت فقط روغن روی پوست باسد و بعد از آن با دستمال مرطوب پاک شود و شب پیش از خواب پوست با صابون بشویید و چنانچه پوستتان خیلی خشک شد کرم آبرسان بزنید. ولی روغن روی  پوست های خشک تا صبح بماند و روغن شتر مرغ  تا  صبح پوست شما را از ترمیم خواهد کرد.

 
 

پس از ماساژ دادن، چنانچه حس کردید  مقدار زیادی روغن روی پوستتان هست، حتما اضافه ی آن را با دستمال کاغذی بگیرید، زیرا اگر مقدار روغن زیاد باشد سبب جوش زدن و یا شل شدن پوست می شود. صبح بعداز بیدار شدن، سریع صورت خود را بشویید.

بهتر آن است که روغن شتر مرغ را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین