کد خبر: ۲۶۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
6دیدار پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه برگزار می‌شود در یکی از حساس ترین مسابقات استقلال صدرنشین میزبان نساجی است و دو دربی در اصفهان و خوزستان هم انجام خواهد شد.
ناطقان:  شش مسابقه هفته چهاردهم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود.


هفته چهاردهم لیگ برتر|فکری به نساجی رسید/ دربی خوزستان و اصفهان


نگاهی به این مسابقه‌ها می‌اندازیم؛

ذوب آهن - سپاهان؛ دربی اصفهان

دربی اصفهان هم جذاب و  دیدنی است بخصوص وقتی دو تیم شرایط کاملا متفاوتی دارند. سپاهان که در رده سوم جدول لیگ برتر است رویای صدرنشینی در سر دارد. هرچند زردپوشان اصفهانی هفته قبل در کمال ناباوری مقابل شهرخودرو 3 بر یک شکست خوردند تا تعارف استقلال برای صدرنشینی را رد کنند. این باخت بعد از 7 هفته رقم خورد با این حال سپاهان این هفته هم شانس صدرنشینی دارد. ذوب آهن در هفته سیزدهم نخستین برد فصل خود را به دست آورد و اکنون روی پله چهاردهم جدول لیگ ایستاده و برای حفظ این رتبه باید از سپاهان امتیاز بگیرد.

سپاهان با زدن 20 گل زده زهردار ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما این تیم به اندازه ذوب آهن خط دفاعش ضعیف است و 17 گل خورده است. ذوبی‌ها قبل از این دیدار مدیرعامل جدید خود را شناخت حالا شرایط بهتری نسبت به قبل دارد. رحمان رضایی که بارهار شایعه اخراجش از ذوب آهن به دلیل نتایج ضعیف منتشر شد هنوز هدایت این تیم را برعهده دارد.  در این دربی یک تیم برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند و سپاهان به دنبال رسیدن به صدر است.

آلومینیوم اراک - سایپا؛ ادامه بردهای غول کش؟

آلومینیوم اراک را می‌توان غول کش جدید لیگ برتر نامید تیمی که در دو هفته اخیر با شکست دادن پرسپولیس و تراکتور خودش را در لیگ برتر اثبات کرده است. رسول خطیبی بعد از این دو برد گفت که بازیکنان تیمش را دوست دارد. این تیم اکنون روی پله هشتم جدول لیگ ایستاده که رتبه‌ای رویایی برای آلومینیوم تازه لیگ برتری شده است. سایپا اما بعد از دو برد متوالی مقابل استقلال و ذوب آهن در دیدار با گل‌گهرسیرجان بازنده شد تا پیروز قربانی مربی تیم حرف‌های جنجالی بزند و حتی خودش را شایسته ریاست فدراسیون فوتبال بنامد.

نارنجی‌پوشان تهرانی اگر این فصل می‌خواهند در لیگ برتر بمانند باید در اراک امتیاز بگیرند کاری که خیلی سخت به نظر می رسد.

پیکان - ماشین سازی تبریز؛ برد راحت شاگردان تارتار یا قطع نوار ناکامی ماشین؟

پیکان 17 امتیازی در رده یازدهم جدول ایستاده اما با تیم فولاد خوستان که رده چهارم  است فقط دو امتیاز اختلاف دارد. پیکان هفته گذشته در یک مسابقه جنجالی از فولاد خوزستان یک امتیاز گرفت. در این بازی ابعاد زمین فوتبال تغییر کرد تا شاید اوت انداز پیکان را مهار کنند. پیکان این هفته مقابل ماشین‌سازی قعرنشین بازی خواهد کرد. تیمی که هنوز بردی به دست نیاورده و ضعیف‌ترین خط دفاع و حمله لیگ را در اختیار دارد البته ماشین‌سازی بدشانس هم هست. سبزپوشان تبریزی در نیمه دوم مقابل پرسپولیس خیلی بهتر و برتر از سرخپوشان بازی کردند اما بخت با آنها یار نبود و شاگردان اخباری سومین شکست پیاپی فصل را متحمل شدند. ماشین سازی اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید در این مسابقه شروع به امتیاز گیری کند.

گل‌گهرسیرجان - نفت مسجدسلیمان؛ قلعه نویی به دنبال برد و دلجویی از داوران!

گل‌گهر بعد از 4 مسابقه هفته گذشته موفق به شکست  سایپا شد اما  این برد برای تیم قلعه‌نویی بی حاشیه نبود زیرا داوران را به فدراسیون فوتبال کشاند تا آنها علیه هجمه و حمله قلعه‌نویی به داوران گلایه کنند. هرچند قلعه‌نویی بعدا اعلام کرد حاضر است از داوران دلجویی کند!  به هر حال گل گهر 18 امتیازی در رده هفتم ایستاده رتبه ای که به نسبت هزینه های زیاد تیم گل گهر خیلی راضی کننده نیست بخصوص اینکه این تیم پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر را هم در اختیار دارد. نفت مسجدسلیمان حریف سختکوشی است که 17 امتیازی است  با 10 گل خورده یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. نفت در دو بازی اخیرش دو مساوی با ذوب آهن و استقلال داشته و شاید در این مسابقه هم به دنبال گرفتن یک امتیاز باشد اما گل گهر هر سه امتیاز بازی را بخواهد.

نفت آبادان - فولاد  دربی خوزستان

در دربی خوزستان می توان انتظار یک فوتبال ناب را داشت. جایی که بازیکنان تکنیکی در هر دو تیم حضور دارند. البته فولاد هفته گذشته با تغییر اندازه های زمین  فوتبال هم نتوانست پیکان را شکست بدهد. حالا در آبادان برزیل ایران فولادی ها باید بدون تغییر ابعاد زمین به مصاف حریف خود بروند. نفتی ها در صورت توقف استقلال مقابل نساجی شانس صدرنشینی در این هفته را دارند به شرطی که از فولاد سه امتیاز را بگیرند. فولاد خوزستان هم نمی خواهد از جمع بالانشینان جدول جدا شود.هر دو تیم در این مسابقه به  دنبال برد هستند و این می تواند دربی را جذاب کند.

استقلال - نساجی مازندران؛ فکری به تیم سابقش رسید

استقلال با وجود اینکه در دو هفته اخیر در لیگ برتر پیروز نشده اما همچنان صدرنشین مسابقات است که دلیل اصلی آن بد نتیجه گرفتن رقبا بود. آبی پوشان تهرانی اگر می خواهند در پایان هفته چهاردهم صدرنشین باشند باید سه امتیاز را از حریف بگیرند. نساجی تیمی کاملا آشنا برای محمود فکری است. فکری قبل از شروع فصل سرمربی نساجی بود و حتی بابت انتقالش به استقلال باشگاه نساجی از فکری شکایت کرد.

استقلال برای حفظ صدر قطعا به دنبال برد خواهد بود و نساجی مازندران هم با سرمربی جدیدش مجید جلالی هنوز نبرده و بعد از باخت خانگی مقابل ذوب اهن 5 بازیکن این تیم کنار گذاشته شدند. حالا باید دید جلالی می تواند نوار باخت های پیاپی تیمش را مقابل استقلال قطع کند یا نساجی پنجمین باخت متوالی را هم متحمل خواهد شد. استقلال در صورت برد همچنان در صدر باقی خواهد ماند.

اسامی داوران هفته چهاردهم لیگ برتر:      

*جمعه 17 بهمن 99

پیکان تهران – ماشین سازی تبریز  

امیر سامان سلطانی – سید یعقوب حجتی – علیرضا مرادی – تورج عیوض محمدی  

کمک داور اضافی 1و2 : مجید محمدی – مهدی اجاقی           

ناظر: بهرام مهر پیما

آلومینیوم اراک   - سایپا    

امیر عرب براقی – سید محمد هاشمی نسب – وحید سیفی – محمد علی رضایی

کمک داور اضافی 1و2 : ابوالفضل گرجی – فرزاد منصوری   

ناظر: حسین نجاتی          

گل گهر سیرجان – نفت مسجد سلیمان        

محمد حسین زاهدی فر – جلیل شعرانی – حسین مرادی – علی احمدی   

کمک داور اضافی 1و2 : علی ابراهیمی – یعقوب آشوری           

ناظر: سعید بطحایی  

صنعت نفت آبادان – فولاد خوزستان

عبدالنبی پور خلف – حسن ظهیری – رحیم حاجی پور – مرتضی یوسف شهریاری     

کمک داور اضافی 1و2 : پیمان فرخی مهر – رضا قاسمی           

ناظر: مسعود مرادی         

استقلال – نساجی مازندران

موعود بنیادی فر – محمد رضا منصوری – فرزاد بهرامی – امید افخمی

کمک داور اضافی 1و2 : سید رضا مهدوی – میثم حیدری           

ناظر: رحیم رحیمی مقدم  

ذوب آهن اصفهان – سپاهان         

رضا کرمانشاهی – حمید نادری – بهمن عبدالهی – حمید سبحانی

کمک داور اضافی 1و2 : امید سعید فر – وحید مالکی             

ناظر: اسماعیل صفیری
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین