کد خبر: ۲۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
برای تشویق پرستاران که سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری بودند یکی از اقدامات ما این بود که حق روز پرستار را دوبرابر پرداخت و به جای یک روز معادل دو روز پاداش دادیم.
ناطقان: عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۶۰۰۰ پزشک و ۲۵ هزار نفر از کادر درمان و پرستاران درگیر خدمت رسانی و درمان مبتلایان به بیماری کرونا بوده اند گفت: این دایره وسیع از همکاران ما می توانند تجربیات گرانقدرشان را از این دوران روایت کنند و به ثبت برسانند.

محمدعلی همتی در وبینار روایتگری ارائه خدمات در سایه کرونا در مراکز درمانی تامین اجتماعی که به همت موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه کرونا سبک زندگی انسان ها را تغییر داد گفت:  این تغییرات در سبک زندگی انسان ها بسیار وسیع بوده است و بشر تجربیات جدیدی را از این رهگذر کسب می کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی دومین تولیدکننده درمان در کشور است و به وجوه مختلف تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفت. کرونا در همه وجوه زندگی ما تاثیر گذاشت، باید برای بسیاری از آنها چاره اندیشی کرده و راههایی را طی می کردیم تا میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کاهش یابد و مدیریت لازم برای حل مسائل کرونا اتفاق بیفتد.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در بخش های اجرایی سازمان گام های خوبی برداشته شد و ستاد مدیریت بحران را تشکیل دادیم گفت: اما اقداماتی نیز از سوی هیئت امنا صورت گرفت تا عوارض و خسارات ناشی از کرونا را بر بیمه شدگان کاهش دهیم. در ابتدای شیوع بیماری با کمبود اقلام بهداشتی مواجه شدیم. دسترسی به مواد ضدعفونی کننده و ماسک به راحتی میسر نبود و در ماه های اول اقداماتی برای تامین این اقلام صورت گرفت و بخشی از مشکلات مرتفع شد.

همتی ادامه داد: هیئت مدیره چند مصوبه را ابلاغ کرد که موجب گره گشایی شد. یکی از مشکلات کمبود نیروی پرستاری بود. تعدادی از پرستاران ما بیمار شده بودند و شماری در قرنطینه بودند و به پرستاران بیشتری نیاز داشتیم. مصوبه روزآمدی داشتیم که بتوانیم از همکاران بازنشسته و یا سایر همکاران مانند کمک بهیاران استفاده کنیم و قراردادهای کوتاه مدت با آنها منعقد کنیم که با بررسی های میدانی که بعدا انجام دادیم بسیار کمک کننده بود.

وی افزود: همچنین مصوبه ای داشتیم مبنی بر اینکه پرداخت های تشویقی برای کادر درمان داشته باشیم که عملیاتی شد. برای جبران عملکرد پزشکانی که بخش هایشان تعطیل شده بود و در اختیاران بیماران کرونا قرار گرفته بود نیز مصوبه ای داشتیم. برای تشویق پرستاران که سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری بودند یکی از اقدامات ما این بود که حق روز پرستار را دوبرابر پرداخت و به جای یک روز معادل دو روز پاداش دادیم.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که هیئت مدیره سازمان بسیار روزآمد ورود کرد و مشکلات حوزه درمان را قبل از کرونا هم رصد می کرد و مصوبه هایی در این زمینه داشت و برای اجرای آن پیگیری می کرد اظهار کرد: خدمات بسیاری در این ایام ارائه شده و جدای از بحث کرونا، اقدامات مربوط به طرح ۳۰۷۰ به طور غیرمستقیم تاثیرات عمیقی در کاهش مراجعه به شعب بیمه داشت و قطعا تاثیرات عمیقی هم در کاهش میزان ابتلا به کووید ۱۹ برجای گذاشته است.

همتی افزود: سازمان تامین اجتماعی اقداماتی که در ایام کرونا انجام داد قابل توجه بود. حمایت از کارگاه های تعطیل شده، امهال پرداخت حق بیمه و پرداخت بیمه بیکاری نیز از این جمله است. عملکرد سازمان قابل قبول بوده است اگرچه کرونا خودش به ذاته مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده ولی سازمان تا جایی که امکان داشت همراه دولت بود و مشکلات را تا حد امکان کاهش داد.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ تخت عادی ما از حدود ۱۰ هزار تخت درگیر کرونا بوده است گفت: همچنین ۳۷۰ تخت ویژه درگیر بیماری کرونا بود و خدمات گسترده ای ارائه شد. همچنین ۶۰۰۰ پزشک مستقیم و غیرمستقیم و حدود ۲۵ هزار کادر درمانی و پرستاری درگیر ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند. دایره وسیعی از همکاران ما تجربیات گرانقدری دارند که این روایتگری قرار است تجربیاتشان را مدون کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین