کد خبر: ۲۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان خبر داد.
ناطقان:  مجتبی کلانتر رئیس علوم پزشکی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ۱۰ نفر از بیماران با تشخیص متخصصین، مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی بودند که تست آن‌ها به انستیتو پاستور تهران ارسال و متاسفانه نتیجه سه نفر آن‌ها مثبت اعلام شد.


کرونای انگلیسی به شوشتر رسید/ اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی



وی گفت: با وجود این بیماران، قطعا تعداد بیشتری بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شوشتر وجود دارد و نیاز به اعمال محدودیت‌های بیشتر با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری بیش از پیش احساس می‌شود.

مجتبی کلانتر با تاکید بر به کارگیری محدودیت‌ها برای کنترل وضعیت افزود: برای حفاظت از جان شهروندان پیشنهاد دانشکده علوم پزشکی شوشتر تعطیلی کامل شهر حداقل به مدت ۲ هفته است.

همه اصناف شوشتر به جز گروه شغلی یک از فردا تعطیل هستند

اما پیرو این درخواست و پس از اعلام وجود نوع جهش یافته کرونا در شوشتر، فرماندار این شهرستان از اعلام برخی محدودیت‌های جدید خبر داد.

حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر گفت: متاسفانه ویروس نوع جهش یافته یا انگلیسی کرونا که بسیار خطرناک و با سرعت سرایت و کشندگی بالایی است، وارد شهرستان شده و سلامت و جان همه ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده ضمن اینکه از مردم عزیز خواهش می‌کنیم حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، برای حفظ سلامت جامعه از فردا چهارشنبه به غیر از گروه صنفی یک هیچ گروه شغلی دیگری نباید فعالیت کند. اداره صمت و اتاق اصناف باید روی این موضوع نظارت جدی داشته باشند.

وی اذعان کرد: با برگزار کنندگان مراسمات جشن یا عزا بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد خواهد شد. تجمعات در این روزها می تواند خطرناک‌ترین وضعیت را برای همه به وجود آورد.

وی افزود: این ویروس جهش یافته با هیچکس تعارف ندارد و به گفته پزشکان متخصص، ظرف سه روز می‌تواند بیمار را با مشکلات جدی مواجه کند، بنابراین برای حفظ سلامت و جان مردم، مجبور به ایجاد محدودیت‌های جدی در بازار و کاهش تجمعات هستیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شوشتر با اشاره به دیگر محدودیت‌های ایجاد شده بیان کرد: تردد از ساعت 21 تا 3 بامداد در شوشتر مانند دیگر شهرهای خوزستان ممنوع است. تردد خودروهای با پلاک غیر بومی هم ممنوع و در صورت مشاهده 10 میلیون ریال جریمه می‌شوند.

وی اضافه کرد: شرایط اصناف و کسبه عزیز را کاملا درک می‌کنیم و می‌دانیم. وضعیت اقتصادی کشور هم مشخص است، اما باید بپذیریم که هیچ مسئله‌ای بالاتر و مهم‌تر از سلامت جامعه نیست.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته شهرهای مختلف در استان خوزستان به یکباره و با سرعت در وضعیت قرمز قرار گرفته و در چندین شهر نیز کرونای نوع جهش یافته یا انگلیسی در تست‌ها مشاهده شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین