کد خبر: ۲۶۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۱۵ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
ناطقان: بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۸۹ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۶۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹ میلیون مبتلا و بیش از ۵۲۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۲ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۶ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۵ هزار، روسیه بیش از ۸۴ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۶۸ هزار، ایران با بیش از ۵۹ هزار و ۸۰۰، کلمبیا با بیش از ۵۹ هزار و ۳۰۰، آرژانتین با ۵۱ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۹ هزار، پرو با بیش از ۴۵ هزار و لهستان با بیش از ۴۳ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۵۲ هزار و ۲۶۲ مبتلا، ۵۲۰ هزار و ۷۸۵ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۹۱ مبتلا، ۱۵۶ هزار و ۸۶۱ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۸۸۶ مبتلا، ۲۵۱ هزار و ۶۶۱ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۱۲ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۸۴ هزار و ۸۷۶ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۶۲ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۷۰ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۱۳ مبتلا، ۸۵ هزار و ۵۸۲ قربانی

۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۱۲ مبتلا، ۶۸ هزار و ۸۱۳ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۳۵ مبتلا، ۹۶ هزار و ۹۷۴ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۶۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۳۸ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۱۹ مبتلا، ۷۰ هزار و سه قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین