کد خبر: ۲۶۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
یکی از شهرهای دوست داشتنی با آب‌وهوای خوب که زیبایی‌های زیادی دارد، کرج در استان البرز است. جایی که به کرج معنا می‌بخشد، جاده چالوس است که از زیبیاترین جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود. در این مقاله جاهای دیدنی و تفریحی کرج را معرفی می‌کنیم که هرکدام یکی از جاذبه‌های گردشگری کرج به شمار می‌رود که هر کدام از آن‌ها توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.

ناطقان: یکی از شهرهای دوست داشتنی با آب‌وهوای خوب که زیبایی‌های زیادی دارد، کرج در استان البرز است. جایی که به کرج معنا می‌بخشد، جاده چالوس است که از زیبیاترین جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود. در این مقاله جاهای دیدنی و تفریحی کرج را معرفی می‌کنیم که هرکدام یکی از جاذبه‌های گردشگری کرج به شمار می‌رود که هر کدام از آن‌ها توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.



جاهای دیدنی کرج


جاده چالوس

یکی از زیباترین مکان های دیدنی کرج که خاطره شمال را برای هر کسی تداعی می‌کند، جاده چالوس است. جاده چالوس میان تهران و کرج واقع شده است و به خاطر داشتن کافه‌ها، رستوران‌ها و استراحتگاه های زیادی که دارد، یکی از جاهای دیدنی پرطرفدار کرج است. جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته می شود که به دلیل وجود سد کرج، یکی از بهترین مناطق برای استراحت یک روزه است. برای رفتن به جاده چالوس یک روز صبح از خواب بیدار شوید و مسافتی یک ساعته را طی کنید تا به رستوران‌های سنتی جاده چالوس برسید و همان‌جا در دل طبیعت صبحانه بخورید.

جاده چالوس جاهای دیدنی کرج

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرج که خاطره شمال را برای هر کسی تداعی می کند، جاده چالوس است. جاده چالوس میان تهران و کرج واقع شده است و به خاطر داشتن کافه ها، رستوران ها و استراحتگاه های زیادی که دارد، یکی از جاهای دیدنی پرطرفدار کرج است.

روستای برغان

دود و دم تهران را رها کنید و یکی دو ساعتی را به سمت کرج رانندگی کنید تا به یکی از دنج ترین روستاهای اطراف کرج برسید. روستای برغان از آن دسته مناطق دیدنی شهر کرج است که می‌توانید چند روزی با خیال راحت در آن جا بمانید و از طبیعت حیرت‌انگیز آن جا لذت ببرید. کوچه باغ‌های زیادی در این روستا وجود دارد که در کنار رودخانه‌های پر آب این منطقه، منظره زیبایی را به وجود آورده است. در این روستا بناهای تاریخی، درختان کهنسال، پل تاریخی، تکیه ها و مسجد جامع وجود دارد که می‌توانید در کنار لذت بردن از این مکان خلوت، آن‌ها را ببینید.

روستای برغان

این روستا در هر فصلی زیباست و در تابستان به دلیل درخت میوه های زیادش، در پاییز به دلیل درخت های رنگارنگش و در زمستان به دلیل پوشیده شدن از برف، در بهار هم به دلیل طبیعت سرسبزش زیباست. اگر به این روستا رفتید، از بازار آن دیدن کنید و آلوهای ترش و شیرینش را امتحان کنید. برای رفتن به این روستا باید در ۷۹ کیلومتری تهران و ۱۰ کیلومتری کرج، وارد جاده کردان – برغان شوید و برغان آخرین روستای این جاده است.

روستای برغان از آن دسته جاهای دیدنی شهر کرج است که می توانید چند روزی با خیال راحت در آن جا بمانید و از طبیعت حیرت انگیز آن جا لذت ببرید.

پارک چمران

یکی از بزرگ ترین پارک‌های کرج که یکی از جاهای گشتنی کرج به شمار می‌رود، پارک چمران است و خود کرجی‌ها به خاطر خوش آب‌وهوا بودن و پر دار و درخت بودن این پارک، آخر هفته را در این مکان می‌گذرانند. رودخانه کرج در کنار پارک چمران قرار دارد که محیط اطراف آن را زیباتر کرده است. اگر به گل و گیاه و نوع نادر آن علاقه‌مند باشید، می‌توانید در این پارک بمانید. برای رفتن به این پارک باید به کرج، بعد از میدان امام حسین بروید.

پارک چمران از جاهای دیدنی کرج

باغ فاتح

اگر به دنبال محیطی برای گشت‌وگذار می گردید و باغ‌های پر دار و درخت را به عنوان محیط اطراف‌تان دوست دارید، به باغ فاتح بروید. در این باغ می‌توانید پیاده‌روی کنید و از امکانات ورزشی استفاده کنید. باغ فاتح متعلق به محمد صادق فاتح یزدی بوده است و نام آن هم از این شخص گرفته شده است. باغ فاتح به پارک تنیس هم معروف است و برای بازی بچه‌ها هم فضای بزرگی در آن در نظر گرفته شده است که درختان پرهیبتش به زیبایی هرچه بیشتر محیط کمک کرده است. برای رفتن به این منطقه دیدنی کرج باید به جهانشهر، میدان سپاه، حاشیه بلوار جمهوری بروید.

باغ فاتح کرج

باغ فاتح به پارک تنیس هم معروف است و برای بازی بچه ها هم فضای بزرگی در آن در نظر گرفته شده است که درختان پرهیبتش به زیبایی هرچه بیشتر محیط کمک کرده است.

 

روستای شهرستانک

یکی از جاهای تفریحی کرج که برای سفرهای یک روزه مناسب است، روستای شهرستانک است. این روستا از جاهای دوست‌داشتنی کرج است که ناصرالدین‌شاه نیز برای گذران روزهای گرم تابستان به کاخش در این روستا می‌رفته است. شهرستانک هم مثل روستای برغان در هر فصلی تماشایی است. درخت‌های میوه در تابستان و درخت‌های رنگارنگ در پاییز می‌تواند حسابی خستگی زندگی شهری را از شما دور کند. اطراف کاخ ناصری محوطه باز و مسطحی قرار دارد یک رودخانه پر آب در آن‌جا قرار دارد و می‌توانید اتراق کنید و در آن‌جا بساط کباب به راه بیندازید. بهترین سوغات شهرستانک هم گردو، عسل و ماست محلی و پنیرش است. برای رسیدن به این روستای زیبا باید راه آسفالته ۸ کیلومتری که در جاده کرج-چالوس قرار دارد، نرسیده به گچسر بروید.

روستای شهرستانک

یکی از جاهای دیدنی کرج که برای سفرهای یک روزه مناسب است، روستای شهرستانک است. این روستا از جا های دوست داشتنی کرج است که ناصرالدین شاه نیز برای گذران روزهای گرم تابستان به کاخش در این روستا می رفته است.

دریاچه سد امیرکبیر (سد کرج)

در سال های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۲ یکی از جاهای دیدنی در کرج ساخته شد که هم به عنوان یک منطقه تفریحی و ورزشی در کرج شناخته می شود. سد امیرکبیر اولین سد چند منظوره ایران است که در آن پرورش ماهی کپور و قزل آلا رونق دارد و به دلیل داشتن آب و هوای عالی و چشم انداز بی نظیر، این سد و دریاچه چهار‌کیلومتری آن، به یکی از پر بازدید ترین جاهای گردشگری کرج تبدیل شده است. باغ های میوه و پوشش گیاهی سرسبز اطراف دریاچه و سد امیرکبیر به زیبایی هر چه بیشتر کرج افزوده است. انباشته شدن آب رودخانه کرج در پشت سد امیرکبیر، برای تولید انرژی برقابی و تامین بخشی از آب آشامیدنی شهر تهران، استفاده می شود.

سد کرج یا سد امیرکبیر

پل دختر (سلیمانیه)

پل دختر کرج که با نام پل سلیمانیه و پل شاه عباسی از آن یاد می‌شود، یکی از جاهای دیدنی کرج مربوط به صفویه است. اين پل بقایای قدیمی تری دارد که بر اساس تخمین باستان شناسان به دوره سلجوقی برمی گردد. پل دختر کرج در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در سالیان گذشته بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. اين پل به مرور زمان و بر اثر عوامل طبیعی از جمله جاری شدن سیل و ریزش باران، دچار فرسودگی شدید شد.

پل دختر کرج یا پل شاه عباسی


کاخ مروارید (کاخ شمس)

کاخ مروارید یکی از جاهای دیدنی مهرشهر کرج است که از زمان پهلوی به جا مانده است. این بنا توسط وسلی پیترز و بنیاد فرانک لوید رایت با هزینه یک میلیون دلار طراحی و ساخته شد. این کاخ که برای شمس پهلوی خواهر محمدرضا پهلوی بود، در زمینی به وسعت ۱۱۱ هکتار بنا شد. شمس پهلوی به دلیل بیماری آسم این منطقه را برای زندگی انتخاب کرده بود. همه فضاهای معماری با فرم حلزونی و با نورگیرهای گوناگون به شکل دانه‌های مروارید اجرا شد. ضلع شمالی کاخ دریاچه ای به شکل باله های سفره ماهی طراحی و اجرا شده است.

کاخ مروارید یا کاخ شمس

کاخ مروارید یکی از جاهای دیدنی مهرشهر کرج است که از زمان پهلوی به جا مانده است. این بنا توسط وسلی پیترز و بنیاد فرانک لوید رایت با هزینه یک میلیون دلار طراحی و ساخته شد.

باغ پرندگان کرج

یکی دیگر از مکان های دیدنی کرج که می تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهنتان ایجاد کند.  باغ پرندگان کرج در اتوبان کرج-هشتگرد، خروجی کردان و شهر چهارباغ نبش گلستان پنجم قرار گرفته است.

باغ پرندگان کرج

پارک جنگلی جهان نما

پارک جنگلی جهان نما یک پارک ۵۰ ساله دارد و دریاچه مصنوعی و درختان کهنسالی که دارد، جذابیت این پارک را بیشتر کرده و آن را به یکی از جاهای دیدنی خاص کرج تبدیل کرده است. برای رفتن به این پارک باید به حد فاصل اتوبان تهران – کرج و بزرگراه شهید همت بروید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین