کد خبر: ۲۶۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کوچ ایرج طهماسب به شبکه نمایش خانگی، حاشیه دستمزد علی صادقی، بازگشت نوروزی «خندوانه»، ساخت سه سریال خانگی با داستانی مرتبط با دوره تاریخی قاجار از مهمترین اتفاقات این هفته بود.
ناطقان: «هفت روز سیما» عنوان بسته خبری-تحلیلی ویژه‌ای است که در پایان هر هفته به بازخوانی اهم تحولات خبری مرتبط با متن و حاشیه تولیدات صداوسیما و اتفاقات پیرامونی آن در طول هفته می‌پردازد.

در این بسته خبری هفتگی تلاش کردیم در کنار خبرهای رسمی فعالیت برنامه‌سازان و مدیران سیما، نیم‌نگاهی به حواشی رسانه‌ای و حتی شایعاتی که به‌رغم غیررسمی بودن می‌توانستند در اخبار مرتبط با سیما تأثیرگذار باشند هم داشته باشیم.

امروز پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه می‌توانید با شماره ۷۵ بسته خبری «هفت روز سیما» در مرور متن و حاشیه اتفاقات تلویزیون و خارج از تلویزیون در هفته‌ای که گذشت، با ما همراه شوید.

این آخرین بسته خبری «هفت روز سیما» در سال ۹۹ است که مخاطبان را در جریان اتفاقات حاشیه‌ای و اخبار تلویزیون و شبکه نمایش خانگی قرار می‌دهد و مخاطبان می‌توانند ادامه این بسته خبری را از نیمه دوم بهار سال ۱۴۰۰ در سرویس هنر خبرگزاری مهر پیگیری کنند.

چهره هفته؛ ایرج طهماسب

«تولد عید شما مبارک» چند سالی است که این جمله شیرین کلاه قرمزی را دیگر نوروزها نمی‌شنویم نوروزهایی که یکی از دلخوشی های دهه شصتی ها و پنجاهی‌ها بود تا بتوانند ۱۳ روز را به تماشای نوستالژی کلاه قرمزی و پسرخاله بنشینند. این سال‌ها البته شخصیت‌های دیگری هم به این دو عروسک محبوب و دوست داشتنی اضافه شده بودند و زوج خلاق و بااستعداد ایرج طهماسب و حمید جبلی هر سال پذیرای کاراکتر جدیدی بود که خانواده کلاه قرمزی را متنوع‌تر و کامل‌تر کرد.

ایرج طهماسب در مقام کارگردان مجموعه «کلاه قرمزی»، سال‌های متمادی دهه ۹۰ تلاش کرد تیمی را دور هم جمع کند تا ساعتی، مخاطبش را مهمان دورهمی این عروسک‌های محبوب کند.

عروسک‌هایی که از یک جسم عروسکی و اسفنجی صرف فراتر رفتند و با جان بخشی‌های این تیم به آنها هر یک خلق و خوی تازه‌ای داشتند که مخاطب می‌توانست با آنها همذات پنداری کند؛ از خود کلاه قرمزی و شیطنت‌ها و حتی دروغ‌های معصومانه‌اش گرفته تا معرفت پسرخاله و از جیگر و آقوی همساده تا ببعی و دیبی و فامیل دور...

این شخصیت‌ها که صداپیشگی هر یک از آنها را چهره‌ای ایفا می‌کرد که هر یک امروز ستاره‌ای برای خود هستند و یا هر یک خالقان دنیای تازه ای با شخصیت‌های خود شدند. محمد بحرانی که صداپیشگی همساده و ببعی را بر عهده دارد طی سال‌های گذشته با کاراکتر برند شده «جناب خان» درخشید و بسیاری را هم هوادار این عروسک جنوبی و عاشق احلام کرد. محمد لقمانیان که صداپیشگی بچه فامیل را بر عهده دارد چند سالی با عروسکی با نام «لقمه» در فضای مجازی فعالیت کرد و این شب‌ها برنامه‌ای را به نام «شوخی شوخی» کارگردانی می‌کند که دغدغه‌اش محیط زیست است. محمدرضا هدایتی، هوتن شکیبا، احسان کرمی، کاظم سیاحی و دیگر هنرمندانی که صداپیشگی سایر عروسک‌ها را بر عهده داشته‌اند نیز این روزها هر یک بیشتر در سینما یا سریال‌های شبکه خانگی در حال فعالیت و هنرمندی هستند.

و به تازگی خبر رسید ایرج طهماسب مجری سال‌های دور بچه‌های دهه شصت هم قرار است مجموعه جدیدی را در شبکه نمایش خانگی به تولید برساند و هنوز مشخص نیست «کلاه قرمزی ۹۷» که در نوروز و برخی از اعیاد و مناسبت‌ها به تولید و پخش می‌رسید آخرین سری از این برند محبوب تلویزیون بوده است یا همچنان ممکن است ایرج طهماسب یک بار دیگر این تیم پرطرفدار را در تلویزیون دور هم جمع کند.

حاشیه هفته؛ ماجرای دستمزدهای علی صادقی

علی صادقی بازیگر طنز سریال‌های تلویزیونی این هفته گفتگویی داشت که باعث شد جنجال‌هایی به پا کند. صادقی در این گفتگو از تهیه کنندگان بدقولی گفت که به جای دستمزد به او فحش می‌دهند و عنوان کرد که فقط چند نفر همچون رضا عطاران، سعید آقاخانی و مجید صالحی هستند که حاضر است هر جا و در هر کاری از او بخواهند با آنها همکاری کند.

صادقی در ازای دوستانش از تهیه کنندگانی هم که با آنها مشکل داشته است به طور مصداقی اسم برد و بیان کرد که «محمد شایسته که به من می‌گوید بیا در فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» یک سکانس مهمان بازی کن، یک سکانس می‌شود شش سکانس. بعد از آن‌طرف تمام تیزرهای تبلیغاتی‌اش را از پلان‌هایی انتخاب می‌کند که من بازی کردم و در نهایت چند سال پیش ۱۵ میلیارد هم می‌فروشد! بعد زمانیکه به او می‌گویم حالا که سکانس من، سکانس مهمان نبود و کل تبلیغاتت هم از پلان‌های من است حداقل یک دستمزدی هم به من بده، فحش می‌دهد! چه می‌توانم بگویم! به جای دستمزد، فحش می‌دهند! اینها جلوی پایشان را می‌بینند، به جای اینکه دستمزدم را حساب کنند و ۱۰ تا کار دیگر با من انجام دهند و بیشتر پول در بیاورند، فقط همین امروزشان را می‌بینند»

صادقی همچنین از مهران مهام هم نام برده که با او در تلویزیون و در یکی از سریال‌های رضا عطاران همکاری کرده بود با این حال مهران مهام سکوت پیش کرد و محمد شایسته قراردادهای خود با صادقی را منتشر کرد.

شایسته همچنین در استوری خود که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد به صراحت اعلام کرد که «آقای علی صادقی همه اخلاق تو را می‌شناسند. تا با تهیه کننده تسویه حساب کامل نکنی سر فیلمبرداری نمیری»

شایسته همچنین در پست‌های خود خبر داد که هم او و هم مهران مهام تهیه کننده سریال‌های تلویزیونی به دلیل این حرف‌های صادقی از او شکایت کرده‌اند.

علی صادقی این روزها سریال جدیدی هم در تلویزیون دارد و از ابتدای نوروز در فصل سوم مجموعه محبوب «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی دیده می‌شود.

صادقی از جمله بازیگران طنز تلویزیون و سینماست که سال‌ها با کاراکترهایی ثابت در فیلم و سریال‌ها نقش ایفا کرده است کاراکترهایی که شاید در چند سال اخیر به کلیشه‌هایی نزدیک شد که دیگر نتوانست قالب خود را بشکند.

حضور او در فصل اول «نون.خ» با انتقادهایی هم مواجه شد و اتفاقاً یکی از امتیازات فصل دوم این سریال نبود بازیگران کلیشه‌ای از جمله صادقی بود و حالا باید دید حضور او در فصل سوم این سریال ارزش افزوده‌ای برایش محسوب می‌شود یا ممکن است یک نقطه ضعف به شمار آید.

اتفاق هفته؛ بازگشت رامبد با تایتانیک و دستبند!

شب گذشته بالاخره فصل هفتم «خندوانه» بعد از حدود یک و نیم سال دوری از آنتن شبکه نسیم به تلویزیون بازگشت. بازگشتی که اگرچه بیشتر به مرور فصل‌های قبل و پرزنت خود «خندوانه» و تیم رامبد جوان گذشت با این حال طراحی‌هایی هم برای قسمت اول داشت.

بخشی از مرور فصل‌های قبل به این اختصاص داشت که خندوانه در سال‌های گذشته چه کرده است چه کسانی را به برنامه دعوت کرده است و یا در چه اتفاقاتی اولین‌ها را رقم زده است. همچنین تصاویری از حضور کمپین‌ها، خیرین و گروه‌هایی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند در این برنامه پخش شد و شاید رامبد جوان خواست به این ترتیب به کسانی که در یک سال اخیر به خاطر تولد فرزندش در کانادا معترض او شده بودند، یادآوری کرده باشد در این سال‌ها چه زحمتی را هم در برنامه سازی اش برای مردم ایران متحمل شده است.

جوان در این برنامه که به دلیل کرونا با تفاوت‌هایی ساختاری پخش شد وعده داد که طراحی‌های منحصر به فردی برای فصل جدید «خندوانه» دارند ولی قرار است در دو قسمتی که طی این شب‌ها روی آنتن می‌رود بیشتر مرور فصل قبل باشد.

از تفاوت‌های این برنامه هم می‌توان به کمتر شدن جمعیت، حفظ فاصله و داشتن ماسک روی صورت‌های تماشاگران حاضر در استودیو اشاره کرد که رامبد جوان خطاب به آنها گفت با هر نوع پروتکلی از قبیل الکل و ماسک و … سعی دارد آنها را به برنامه‌اش دعوت کند چراکه خندوانه بدون تماشاگر نمی‌شود.

همچنین نیما شعبان نژاد که در این چند فصل با کاراکترهایی مثل «خانومی» و «بایرام» در «خندوانه» حضور داشت در اولین قسمت از این برنامه هم با کاراکترهای مختلفش مهمان برنامه بود و هم به شوخی با رامبد پرداخت و هم به کسانی که در دوران کرونا به احتکار لوازم ضروری مردم پرداختند کنایه زد.

حضور جناب خان عروسک محبوب این سال‌ها هم با اتفاقات جالبی همراه بود و مخاطب خندوانه را با یک قصه همراه کرد.

شوخی‌ها و کنایه‌هایی که برای اولین بار تصاویری از فیلم تایتانیک را هم در تلویزیون به پخش رساند و در ادامه به یک عکس فتوشاپی و ماجرای شکایت جناب خان از رامبد جوان رسید. ماجرای این شکایت هم در ادامه طعنه‌هایی به یکی از مباحث داغ چند وقت اخیر زد که طی آن یک نماینده مجلس برای عبور از خط ویژه به صورت یک سرباز سیلی زده بود و درنهایت پایان بندی قسمت اول دستبند زدن به رامبد جوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

حال باید دید «خندوانه» که قرار است این فصل دوباره با استندآپ کمدی و خنداننده شو بازگردد چه طراحی‌های ویژه‌ای را برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیده است.

نکته هفته؛ سه سریال قاجاری برای سال ۱۴۰۰

هفته پیش از این نوشتیم که دست شبکه خانگی این روزها در فراهم کردن سبدی متنوع برای مخاطب پر است و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند مجموعه‌ای مورد پسند خود را ببیند از کارهای جوان پسند و مدرن و خوش ساخت چون «قورباغه» گرفته تا سریال کمدی و آثار عامه پسند و ملودرام. با این حال این روزها سه سریال در حال اطلاع رسانی است که هر سه در فضایی مشابه و در یک دوره تاریخی در حال ساخت است.

روز گذشته خبر جدیدی از سریال مهرداد غفارزاده با نام «آهوی من مارال» منتشر شد که به تازگی کلید خورده است و به دوره قاجار می‌پردازد. در این خبر تصویری هم از حسن معجونی با گریم ناصرالدین شاه رونمایی شد و البته پیش از این هم بازیگران دیگری برای حضور در این سریال معرفی شده بودند.

حسن فتحی کارگردان سریال‌های تاریخی که آخرین اثر او «شهرزاد» مخاطبان و حاشیه‌های بسیاری هم داشت هم این روزها در حال تصویربرداری سریالی در همین فضا و با محوریت ناصرالدین شاه قاجار است که بازیگرانی چون بهرام رادان و پریناز ایزدیار در آن بازی می‌کنند.

غیر از اینها حامد محمدی فرزند منوچهر محمدی نیز سریالی را همین اواخر کلید زد که آن هم در فضای قاجاری و با نام «قبله عالم» در حال ساخت است. در این سریال نیز که به اتفاقات دوران ناصرالدین شاه در فضایی طنز می‌پردازد حامد کمیلی نقش ناصرالدین شاه را بر عهده دارد و به این ترتیب بهرام رادان، حسن معجونی و حامد کمیلی سه ناصرالدین شاه دوره قاجار در سریال‌هایی هستند که همه همزمان در حال تولید هستند.

پرداخت همزمان به این دوره تاریخی توسط سه سریال و عرضه همه آنها در سال ۱۴۰۰ می‌تواند اگرچه ممکن است هر یک فضا و روایت متفاوت خود را داشته باشد با این حال می‌تواند یک آسیب جدی هم برای عرضه همزمان این سریال‌ها باشد که مخاطب این آثار را پس بزند.

پیشنهاد هفته؛ فینال عصر جدید

مخاطبان فصل دوم «عصر جدید» امشب می‌توانند مخاطب فینال این برنامه باشند و با اجرای پنج شرکت کننده این برنامه و رای به آنها قهرمان فصل جدید این برنامه استعدادیابی را انتخاب کنند.

اگرچه که پنج شرکت کننده این فصل شاید به اندازه فصل اول برای مردم چهره و معروف نشدند. در فصل پیش محمد زارع، سعید فتحی روشن، پارسا خائف، فاطمه عبادی و دختران نینجا به چهره‌های مشهوری بدل شدند که سرنوشت هر یک از آنها برای مخاطب دغدغه شده بود و باعث شد فینال این برنامه را با نگاهی پیگیر برای انتخاب قهرمان اصلی برنامه دنبال کنند.

این فصل از برنامه هم در نهایت به راه یابی پنج فینالیست که هر یک در ویژگی‌های مهارتی خود را آزمودند منجر شد که یک وجه تمایز آن جذابیت بیشتر گروه‌های ورزشی و نمایشی برای مخاطبان است که در عمل چهار گروه و یک خواننده را به فینال رساند.

عرفان طهماسبی، گروه «مجاز»، «فرشتگان»، «ستاره هشتم» و «جوانمردان ایران زمین» پنج شرکت کننده‌ای بودند که در این فصل به مرحله فینال راه یافتند و حالا امشب با اجرای این گروه‌ها قهرمان برنامه از رتبه اول تا پنجم به ترتیب مشخص خواهد شد.

این برنامه امشب پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و قرار است در شب‌های منتهی به تحویل سال نیز قهرمان نهایی برنامه مشخص شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین