کد خبر: ۲۶۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
بارش برف، کولاک و مه گرفتگی در برخی از محورهای مواصلاتی استان اردبیل باعث شد تا تردد در این جاده‌ها بدون زنجیرچرخ مقدور نباشد.
ناطقان:  بارش برف که از بامداد امروز در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز شده، تداوم داشته و باعث کندی تردد در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل شده است.





بارش برف، کولاک و مه گرفتگی در برخی از محورهای مواصلاتی استان اردبیل باعث شده تا تردد در این جاده‌ها بدون زنجیرچرخ مقدور نباشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شامگاه امروز از مسدود شدن محور سراب به اردبیل به‌علت بارش برف شدید و کولاک تا اطلاع بعدی خبر داد.

کولاک شدید در محورهای مواصلاتی خلخال تداوم دارد

رییس اداره راهداری شهرستان خلخال نیز بیان کرد: کولاک شدید تا بامداد فردا ادامه خواهد داشت، به‌طوری‌که هم اکنون کولاک شدید در گردنه الماس باعث کاهش دید و سختی حرکت شده است.

وی افزود: راهداران بارها از صبح امروز تاکنون به دفعات محور خلخال به اسالم را برف‌روبی و تیغه‌زنی کرده‌اند.

رئیس راهداری شهرستان خلخال تصریح کرد: در محور خلخال به فیروز آباد و کوثر هم‌اکنون یخبندان بوده و جاده به شدت لغزنده است.

خسروی گفت:حرکت در جاده‌های مواصلاتی شهرستان خلخال بدون زنجیرچرخ مقدور نیست.

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی شهرستان مشگین شهر به ۵۰ سانتی متر می‌رسد

رضا فرج پور، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر نیز بیان داشت: به‌دنبال بارش برف در شهرستان مشگین شهر، اکیپ‌های حمل و نقل جاده‌ای با تمامی تجهیزات سنگین و نیمه سنگین از بامداد امروز جهت برف‌روبی در جاده‌های اصلی و فرعی حضور دارند.

وی افزود: کولاک در مسیر مشگین شهر به طرف شهرستان اهر و مشگین شهر به اردبیل و پارس آباد مغان باعث اخلال در رفت و آمد خودروها می‌شود و بیش از ۵۰ راه روستایی فعلا به‌دلیل بارش برف مسدود شده است.

 فرج پور تاکید کرد: برف در محورهای مواصلاتی از ۳۰ سانتی متر بیشتر بوده و ارتفاع برف درمسیرهای مناطق کوهستانی بیش از ۵۰ سانتی متر است.

وی گفت: مسیر گردشگری شابیل ـ قوتورسویی  فعلا مسدود بوده و اکیپ حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۳۰ مورد کمک‌رسانی به  رانندگان گرفتار شده در برف را انجام داده‌اند.

محورهای نیر ـ سراب و جاده سرچم مسدود است

فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در جریان بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل اذعان داشت: محورهای نیر ـ سراب و جاده سرچم در حال حاضر مسدود و عملیات بازگشایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اسکان نزدیک به ۵۰ نفر از مسافران افزود: بیشترین میزان بارش برف در شهرستان نیر به میزان ۳۲ سانتی متر و در ارتفاعات و نقاط برف‌گیر تا حدود یک متر بوده است.

امدادرسانی به ۸۸ نفر در برف و کولاک امروز

عزت الله ضربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این بازدید از امدادرسانی در محورهای مواصلاتی درگیر با برف و کولاک در محور صائین شهرستان نیر اظهار داشت: تعداد ۷ نفر در پایگاه امداد و نجات بین شهری صائین جمعیت هلال احمر شهرستان نیر تا این لحظه اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به ۸۸ نفر از در راه ماندگان بر اثر بارش شدید برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون نیروهای جمعیت هلال احمر در محورهای نمین ـ آستارا، نیر ـ صائین و کوثر ـ سرچم در حال امدادرسانی به در راه ماندگان هستند.

 ضربی گفت: در دیگر محورهای مواصلاتی نیز نیروهای عملیاتی جمعیت در آماده باش کامل می‌باشند.

گفتنی است؛ بارش برف در برخی مناطق استان اردبیل تداوم داشته و کاهش دمای هوا و افزایش سرعت باد نیز باعث ایجاد کولاک و یخ‌بندان در جاده‌های مواصلاتی استان شده، از این‌رو پرهیز از تردد در جاده‌ها و یا به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌خصوص زنجیرچرخ ضروری است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین