کد خبر: ۲۶۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
رئیس اقلیم کردستان عراق که شامگاه دوشنبه به فرانسه سفر کرده بود، با رئیس جمهوری این کشور درباره عراق و اوضاعگفت‌وگوی بارزانی و ماکرون درباره عراق و اوضاع منطقه منطقه گفتگو کرد.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اوضاع عراق و منطقه رایزنی کرد.

در این بیانیه آمده است: امانوئل ماکرون در دیدار با بارزانی بر ادامه همکاری و حمایت فرانسه از بغداد و اقلیم کردستان عراق در چارچوب ائتلاف بین‌المللی علیه داعش تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار اوضاع عراق و اقلیم کردستان و همچنین منطقه را بررسی و بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش عراق و منطقه و مقابله با تهدیدات و خطر داعش تأکید کردند.

طبق این بیانیه بارزانی و ماکرون همچنین بر افزایش روابط و همکاری‌ها و شراکت میان عراق و اقلیم کردستان با فرانسه و اهمیت درک مشترک درباره حفظ ثبات و امنیت منطقه تأکید کردند.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و اقلیم کردستان عراق گفت: شنیده‌ام که این دیدار موجب رضایت پاپ بوده و وی این سفر را یک رویداد مهم ارزیابی کرده است.

در مقابل نیچروان بارزانی نیز تأکید کرد که سفر پاپ به عراق و اقلیم کردستان عراق آثار مثبتی را بر تمامی تشکیلات این کشور به همراه داشته است.
برچسب ها: سفر ، بارزانی ، فرانسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین