کد خبر: ۲۶۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
شمار قربانیان سیل اندونزی به دست کم ۴۴ نفر رسید.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار قربانیان سیل و رانش زمین در اندونزی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، دست کم ۴۴ نفر پس از سیل‌های برق آسا و رانش زمین که در جزیره‌ای در یک استان شرقی اندونزی در صبح امروز یکشنبه به قوع پیوست، جان خود را از دست دادند.

تنها چند ساعت پیش از آن که مردم این منطقه برای جشن گرفتن عید پاک از خواب بیدار شوند، باران‌های توفانی سبب ایجاد سیل‌های برق آسا در این جزیره شد که غالب آن را افراد مسیحی تشکیل می‌دادند.

«رادیتیا جاتی» سخنگوی مرکز ملی مدیریت بحران اندونزی به خبرگزاری فرانسه گفت: ۴۴ نفر در این حادثه کشته و ۹ نفر نیز زخمی شده اند.

مقامات امداد و نجات انتظار دارند تا شمار قربانیان افزایش پیدا کند. نیرو‌های امداد و نجات تلاش دارند تا به مناطق دور دست و مناطقی که سخت بر اثر این سیل آسیب دیده است، خود را برسانند.

سخنگوی مرکز ملی مدیریت بحران اندونزی همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود اوضاع بد آب و هوا در هفته آینده نیز ادامه یابد.
پیشتر مقامات امداد و نجات اندونزی گفته بودند که بر اثر جاری شدن سیل در جزیره فلورس اندونزی دست کم ۲۳ نفر کشته و دو نفر همچنان مفقود هستند.

به گفته جاتی، سخنگوی آژانس ملی مبارزه با حوادث طبیعی، بر اثر بارندگی شدید و مکرر، خانه‌ها مملو از آب است و پل‌ها و جاده‌ها در انتهای شرقی جزیره تخریب شده است. نیرو‌های امدادی در تلاشند تا خود را به منطقه دور افتاده و آسیب دیده برسانند.

آژانس ملی مبارزه با حوادث طبیعی اندونزی تخمین زده است که ۱۲۵ میلیون اندونزیایی -تقریبا نیمی از جمعیت این کشور -در مناطق در معرض خطر رانش زمین زندگی می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین