کد خبر: ۲۶۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
زولبیا بامیه از شیرینی‌های پرطرفدار در ماه رمضان است. کالری زولبیا بامیه بالا است و فرد باید فعالیت زیادی برای سوزاندن این کالری انجام دهد؛ مصرف بیش از حد زولبیا بامیه در ماه رمضان باعث اضافه وزن خواهد شد.
ناطقان: آیا می‌دانید کالری زولبیا بامیه چقدر است و چه مدت طول می‌کشد تا بدن این مقدار کالری را بسوزاند؟ زولبیا و بامیه از شیرینی‌های پرطرفدار در ماه رمضان به شمار می‌آید، اما مصرف بیش از حد این شیرینی محبوب به دلیل چربی و قند بالایی که دارد برای سلامتی مضر است و می‌تواند باعث اضافه وزن و بیماری‌های قلبی شود. افرادی که در ماه رمضان زولبیا و بامیه جز جدایی ناپذیر سفره افطار آن‌ها است، بعد از ماه رمضان متوجه اضافه وزن خود می‌شوند. برای پی بردن به کالری زولبیا بامیه با ما همراه باشید.

 5cd3b778bb6ad_2019-05-09_09-45

کالری زولبیا بامیه

زولبیا و بامیه کالری بالایی دارد، اما به دلیل حرارت بالایی که می‌بیند ارزش غذایی چندانی ندارد. خوردن زولبیا و بامیه باعث می‌شود قند بدن بالا برود و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک است. به علاوه این ماده غذایی، چربی بالایی دارد و حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز است تا قند آن جذب شود.

هر دانه بامیه به طور متوسط حدود ۸۰ کالری دارد که برای سوزاندن آن می‌توان فعالیت‌های زیر را انجام داد:

پیاده روی ۲۶ دقیقه
دویدن آهسته ۱۰ دقیقه
شنا ۷ دقیقه
دوچرخه سواری ۱۷ دقیقه


همچنین ۱۰۰ گرم زولبیا ۴۵۰ کالری دارد که این کالری معادل یا کالری مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های زیر است:

پیاده روی ۱۲۶ دقیقه
شنا ۳۸ دقیقه
دوچرخه سواری ۶۹ دقیقه
دویدن آهسته ۵۲ دقیقه
 

 مصرف زیاد زولبیا و بامیه به خصوص زولبیا بامیه‌هایی که از بازاری خریداری می‌شوند، برای سلامتی مضر است. برخی از این مضرات عبارتند از:

بیماری‌های قلبی: متاسفانه بسیاری از قنادی‌ها برای تهیه زولبیا و بامیه از روغن جامد استفاده می‌کنند، این نوع روغن‌ها دارای مقدار زیادی اسید چرب اشباع هستد و این نوع چربی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.
افزایش احتمال ابتلا به سرطان: روغنی که برای سرخ کردن زولبیا و بامیه استفاده می‌شود باید بعد از هر بار سرخ کردن تعویض شود و از روغن جدید برای سرخ کردن استفاده شود، اما برخی از قنادی‌ها اینکار را انجام نمی‌دهند، همین امر باعث سرطان زا بودن زولبیا و بامیه می‌شود.
عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن: زولبیا و بامیه به دلیل قند و چربی بالایی که دارد باعث سیری زودرس و کاهش اشتها می‌شود، افرادی‌که روزه خود را با این ماده غذایی افطار می‌کنند تمایلی به خوردن وعده اصلی غذا ندارند و این امر باعث می‌شود مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نشود.
رفلاکس معده: مصرف قند زیاد باعث تشدید رفلاکس معده (بازگشت اسید معده به مری) می‌شود.
 

چند توصیه برای به حداقل رساندن مضرات زولبیا و بامیا

از قنادی‌های معتبر که تحت نظارت وزرات بهداشت فعالیت می‌کنند خرید کنید.
از خرید زولبیا بامیه سوخته یا خمیر گونه اجتناب کنید.
از خرید زولبیا و بامیه که در قنادی به صورت رو باز نگه داری می‌شوند و در معرض آلاینده‌ها قرار دارد، اجتناب کنید.
قند و چربی بالای زولبیا و بامیه باعث تشنگی می‌شود بنابراین از مصرف آن در وعده سحر اجتناب کنید.
زولبیا و بامیه باید در محل‌های خشک و خنک مانند یخچال نگه داری شود.
افراد دیابتی باید از مصرف این شیرینی اجتناب کنند.
کشمش، خرما و توت دارای قند طبیعی هستند و بهتر است افراد روزه دار قند مورد نیاز بدنشان را از طریق این مواد غذایی تامین کنند.
از نگه داری زولبیا و بامیه برای مدت طولانی در منزل خودداری کنید.
زولبیا و بامیه را در معرض نور خورشید و پشت شیشه قرار ندهید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین