کد خبر: ۲۷۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به کاهش پرونده‌های قضایی مُسن و راکد، گفت: امکانات و تجهیزات فناوری در مجموعه دستگاه قضایی استان تهران با خدمات و اقداماتی که دستگاه قضایی به مردم ارائه می‌دهد تناسب نداشته و برای رفع کمبودها انتظار می‌رود تا مجلس و دولت به داد بودجه قوه قضائیه برسند.
ناطقان: مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری شهرستان بهارستان، اظهار کرد: به‌رغم تمام کاستی‌ها و محدودیت‌ها با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و قضات میزان پرونده‌های مُسن و راکد موجود در مجموعه قضایی استان تهران کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌ها در فروردین ماه جاری به میزان آمار سال ۹۴ رسیده است، افزود: در ماه مبارک رمضان بهترین و با فضیلت‌ترین اعمال در نزد خداوند این است که به داد محرومان، مستضعفان، فقرا و نیازمندان برسیم و فرصت خدمت گذاری و نوکری به مردم را از دست ندهیم.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران بهترین راه رسیدگی به مردم را استماع صحبت‌های آن‌ها برشمرد و بیان کرد: باز بودن درب اتاق‌های مسؤولان، در دسترس بودن و ارتباط داشتن با مردم، رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب و مطلوب به گرفتاری‌ها و مشکلات مراجعه کنندگان، بهترین خدمت به هموطنان بوده و در محضر الهی است.

ستایشی اشاره به موقعیت جغرافیایی و وضعیت دستگاه قضایی در شهرستان بهارستان، تأکید کرد: وجود شهرک‌های صنعتی متعدد، تنوع در واحدهای صنعتی فعال در منطقه، وجود نیروی کار جوان و بالاترین امکانات توزیعی و تولیدی در منطقه، وجودزمینه توسعه گردشگری در شهرستان از مزایای شهرستان بهارستان است که به‌رغم وجود کاستی‌ها، پتانسیل‌های ویژه‌ای برای رشد و توسعه وجود دارد.

وی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه برای پیگیری مطالبات و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این شهرستان،گفت: متأسفانه در شهرستان بهارستان امکانات و زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت منطقه نبوده و کمبود سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، رفاهی، اجتماعی، درمانی و موارد دیگر بسیار مشهود بوده است و تهدیدی برای منطقه به شمار می‌رود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده بی‌شمار در شهرستان بهارستان، عنوان کرد: اقدامات انجام شده در منطقه برای ترمیم کاستی‌ها و کاهش آلام مردم بوده و باید بیش از گذشته، ضمن تأمین و جبران کمبودها، خدمات ارائه شده به گونه‌ای باشد تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند، با همدلی، وحدت و هم‌افزایی می‌توان پرچم انتخابات را بالا برد، باید به داد مردم برسیم تا عزت نظام اسلامی ارتقاء یابد.

ستایشی با اشاره به اینکه مجموعه قضایی استان تهران در فروردین ماه جاری به موجودی پرونده‌های سال ۹۴ رسیده است، ادامه داد: در وضعیت قرمز کرونایی حاکم بر جامعه، پرسنل قضایی با تمام توان و امکانات به طور شبانه‌روزی در خدمت مردم بوده و به‌رغم کمبودها برای خدمت به هموطنان و کاهش مشکلات آن‌ها تلاش می کنند.

وی با اشاره به کمبودها، امکانات و تجهیزات در دستگاه قضایی استان تهران، خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات فناوری در مجموعه دستگاه قضایی استان تهران با خدمات و اقداماتی که دستگاه قضایی به مردم ارائه می‌دهد تناسب نداشته و برای رفع کمبودها انتظار می‌رود تا مجلس و دولت به داد بودجه قوه قضائیه برسند.

اختلافات ملکی بالاترین پرونده‌های قضایی در بهارستان

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آیین با قدردانی از اقدامات انجام شده در منطقه، اظهار کرد: حجم زیادی از پرونده‌های متشکله در دستگاه قضایی شهرستان بهارستان ناشی از اختلافات ملکی و ثبتی درسه محله سعیدآباد ،حصارک پایین و کوه گلستان است.

وی افزود: وجود اختلافات بین مالکان اراضی منطقه با اداره ثبت، باعث افزایش میزان پرونده‌های قضایی در این شهرستان شده و بالغ بر ۵۰ درصد پرونده‌های وارده را تشکیل می‌دهد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تجاوز به اراضی ملی، جعل اسناد و عناوین، فروش اموال دولتی از جمله مهم‌ترین پرونده‌هایی که در شهرستان بهارستان تشکیل شده که با رسیدگی دقیق از سوی کارشناسان حقوقی و حقوق دانان متدین می‌توان بسیاری از آن‌ها را مختومه و حقوق قانونی مردم را ادا کرد.

در آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید شهرستان دادگستری شهرستان بهارستان، با ابلاغ حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، هاشم امامی به سمت رئیس جدید دادگستری شهرستان بهارستان معرفی و از تلاش‌های محمد قیاسی مرادی رئیس سابق دادگستری این شهرستان تجلیل شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین