کد خبر: ۲۷۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران درباره بازار خرما که این روزها دستخوش افزایش قیمت شده است، گفت: خرما به فراوانی در انبارها وجود دارد و صادر نشده است؛ حالا که تقاضا برای آن بالاست اگر به دست مصرف کننده نرسد روی دست صادر کننده می‌ماند.
ناطقان: محمدحسن شمس‌فرد درباره بازار خرما که این روزها دستخوش افزایش قیمت شده است، گفت: خرده فروش‌ها باعث افزایش قیمت این محصول هستند و قیمت خرما افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: اتحادیه خشکبار و آجیل فروش‌ها تعهد سپرده بودند که نگذارند قیمت داخلی بالا برود ولی با این وجود سودجو‌ها قیمت تعیین می‌کنند و نهادی هم بر آن‌ها رسیدگی نمی‌کند.
 
شمس‌فرد بیان کرد: با وجود افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان برخی از فروشندگان با قیمت بالا این محصول را به مصرف کنندگان می‌فروشند.
 
شمس‌فرد گفت: خرما به فراوانی در انبار‌ها وجود دارد و صادر نشده است. حالا که تقاضا برای آن بالاست اگر به دست مصرف کننده نرسد روی دست تولیدکننده می‌ماند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران ادامه داد: خرما را با قیمت یک ماه یا دو ماه پیش هم نمی‌توانند صادرات کنند، زیرا خرمای رطب حتماً باید با کانتینر یخچال‌دار بار شود و چون کانتینر یخچال‌دار کم است هرچه بتوانند بار می‌کنند.
 
وی گفت: قیمت خرما از نظر صادراتی‌ها فرقی نکرده است و قیمت اجناس را برخی از مغازه دار‌ها بالا می‌برند و دولت هم که نمی‌تواند بر هر مغازه یک ناظر بگذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین